Ordet chokladboll är tydligen jävligt svårt att säga.

Måste bara få dela denna länk på alla ställen jag kan. Det är så bra skrivet! För huuur många gånger har en inte haft denna diskussion med folk som anser sig ha rätten att säga ordet negerboll och behövt lyssna på alla deras dåliga argument!? Ordet negerboll innehåller ett rasistiskt och nedsättande ord punkt slut. Bara sluta säg det! Det är verkliiigen det minsta en kan göra!
Men tydligen så fattar vissa folk fortfarande inte, år 2014! Skämmes!
(jag änvänder det ordet i detta blogginlägg endast i det syfte att alla ska förstå vilket ord det är jag syftar på)
 
Btw, så bakade jag chokladbollar idag! och det visade sig ju passande för tydligen är det Chokladbollens dag idag den 11 maj! :)  fast jag bakade lchf-variant ofcourse ;) och med en skvätt Baileys i dessutom! :P
 
 
Här är receptet:

Chokladbollar, 15–20 st
100 g smör
1 dl mandelmjöl
1 dl sesamfrön (skalade)
1 dl kokosflingor
2 msk stevia strö (eller annat sötningsmedel)
0,5 dl kakao
0,5 tsk vaniljpulver
2 msk starkt, kallt  kaffe
2-3 msk Baileys

kokos att rulla i


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0