Min lille sjuke prins

Nu börjar Indy må bättre. Han känns mer som sig själv, han leker med Peanutty och vill gå ut och kika på balkongen. Äter, dricker och går på toa verkar han också göra normalt. Ger honom fortfarande medicin morgon och kväll (vilket han hatar!) och ska fortsätta göra det tills på onsdag då han ska dra tänderna och sen ska han få dubbel medicin efter opperationen. Han har dock börjat hata transportburen, han vet väl vad buren innebär. Då han blir tittad i munnen, blir itvingad medicin eller blir intvingad i buren så har han börjat göra ifrån sig ett konstigt ljud... tror han försöker morra! Det har han aldrig gjort förr! Så det är tydligt att han är trött på att må dåligt och åka in och ut till veterinären. Men det är tråkigt att han har börjat få för sig att morra.. tyckte om att han inte hade det beteendet förr. Han har alltid varit så medgörlig, tålmodig och duktig.
Räknade ihop på ett ungefär vad Indys veterinärkostnader har blivit hittills. 4000 kronor har jag betalat än så länge, och då återstår tanddragningen som kommer gå på ca 2000 kr. Mamma har betalat ett besök och försäkringsbolaget har redan gått in och tagit en del men har skickat in och håller tummarna för att de vill ta det mesta av de senaste besöken också. Men tanddragningen kommer dem nog inte betala... eftersom det anses som bettfel och sånt täcker inte nån försäkring. Men håller tummarna iallafall.
I slutendan kommer jag nog ha spenderat åtminstone 6000 kr, trots att jag har den bästa försäkringen på han. Men det får det vara värt, så länge min lilla prins mår bra tillslut. Får leva på vatten och hårdbröd i sommar. (har ju tyvärr inte lyckats få nått sommarjobb än..)
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Naw, lillgubben. Hoppas han mår helt bra snart och att det går bra med tänderna. <3

2014-05-09 @ 12:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0