En ljus vår

ja, då var det röda håret borta. Det var kul att testa vara röd, och jag trivdes verkligen i det! Det bästa med det var att det var så enkelt att hålla snyggt och fräscht. Tre månader hade jag rött hår och under de tre månaderna kunde jag hålla det snyggt själv hemma utan att gå till frisören. Men det var också därför jag valde att nu ta bort det röda.. om jag redan tonade botten och la i färgbomb i längderna en-två ggr i veckan nu i vinter...hur ofta måste jag då inte göra det i sommar när solen ligger på och bleker osv!? Mitt hår gillar att vara blondt. Håret vill lixom inte hålla fast mörka färger nå bra. Så det blev av praktiska själ jag ville bli blond igen, inte för att jag inte gillade att vara röd!

Nu är färgen faktiskt en blondfärg jag aldrig haft förr! Typ en slags guld/Beige/mellanblond färg, som ser ganska naturlig ut, men platt. Egentligen kanske inte den blondfärg jag passar bäst i men vi ville skona mitt hår lite, (och oss själva eftersom vi ändå var där enda till nio på kvällen, sammanlagt 6h i sträck!!) så liva upp det med lite slingor gör vi nästa gång (om typ en månad kanske?).
Kortare blev det också! Tror vi klippte hela 20 cm -guuh så skönt! Det är fint med långt hår, men jag var bara såååå less.

Nu är min hårbotten tuktad. Den känns typ konstig och bort domnad på nå sätt, men aja, det är väl inte så konstigt efter all blekning, kamning, blåsning, tvättning och färgning den behövde utstå igår! Är iallafall nöjd med resultatet. Lite ovant, men så är det ju nästan alltid. Många som färgar blondt efter att ha varit röda/mörka brukar ju bli alla möjliga färger i håret sen! Men då har kanske inte alla Fannie som frisör heller ;)
längtar dock tills vi sätter slingor i det :)

här är processen i bilder (dock med filter på så kan ju vara lite missvisande)




Kommentarer
Postat av: terrelito

Vill se i verkligheten!:) Härligt att det blev lyckat på en gång även om du vill göra slingor senare:)

Blir sugen på att stuyra upp mitt hår också;)

2014-03-27 @ 11:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0