En helg i maj

Helgen har varit sådär... nja men rätt bra ändå, med tanke på hur sjuk jag kännt mig. Jag har kännt mig typ influensasjuk så det har inte varit ku!. Dock har jag inte haft nån feber, vilket verkligen är konstigt, för jag har kännt mig febrig också. Jaja. Mår bättre nu, men stannade hemma från jobbet idag också för att förhoppningsvis vara så gott som frisk imorgon, och förhoppningsvis slippa bli sjukare igen. Jag har ju en utlandsresa om ca två veckor, och då VÄGRAR jag vara sjuk! men men, nog om sjukan, orkar inte ens tänka på det nå mer nu...
Iallafall, i fredags for jag med familjen till Umeå och överraskade mina kusinbarn som fyllde 18 år :) det var jättetrevligt att se både dem och min kusin, det var allt för längesedan! Bara synd att vi endast stanande över dagen, man hade velat spendera lite mer tid med dem, men det får väl bli i sommar istället :)
I lördags var det först meningen att jag skulle jobba, men sluta lite tidigare och sen fara till umeå med Antons familj till en 50 års fest, men festen började tidigare än väntat så då tänkte jag skippa festen och jobba heldag istället. Men tyvärr så blev jag på tok för sjuk under kvällen/natten så, jag spenderade hela lördagen i soffan, hemma, ensam. For en sabbis till stan för att ta ut hostmedecin och sovpiller. På kvällen ville jag dock inte vara ensam, så jag hade tur att Terese inte var rädd för att bli smittad och lät mig komma till henne för lite grillat till middag och sen en film.
Igår överraskade vi Martina med tårta och presenter eftersom hon fyller 22 idag. Hon blev något förvånad när hon öppnade dörren till hennes lägga i Luleå och såg mig, Terese och Anton stå där. :) hon blev jätteglad att se oss, tror nästan jag såg en liten tår i ögat ;) Hon hade tydligen inte haft en sån bra helg så det var nog tur att vi dök upp och förgyllde slutet på helgen litegrann. Det känns som om det var ett tag sedan jag träffade henne med, och jag hoppas det inte är allt för långt bort innan vi träffas igen!
Idag har jag somsagt bara varit hemma och frisknat till. Jag sov knappt nått i natt (trots de nya "sovpillrena") så halva dan gick åt till att sova, och resten av dagen har jag pysslat om kissen lite. Han har fått bada för andra gången sedan han kom till oss, sen har jag kammat och klippt klorna på han också. Han gillar väl inte driekt nått av de, men jag tycker han är rätt duktig på att hålla sig lugn ändå :)
Resten av veckan blir det jobb, i vanligt schema, och till helgen har jag inga planer. Tror inte det blir nå partajjigt dock, kanske kan jag få unna mig nått vinglas, men jag tänker inte utmana ödet och riskera att bli sjuk på en gång igen.
 
Ne nu väntar tyvärr en storhandling på oss. Känns som om vi inte har nått i kylskåpet just nu så det kommer nog försvinna ett par hundralappar från kontot. Inge kul... men äta bör man, annars dör man, visst?
 
Här kommer lite bilder från helgen (från min instagram)
 
btw, Grattis Martina!! :D ♥

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag tror inte jag kan tacka nog att ni kom förbi och överraskade, ni är helt klart bäst!:) :*

2013-05-13 @ 22:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0