fan för tvätt-tjuvar

Ahhhh! Denna morgonen startade inte bra.
Igår fanns det fortfarande kvar en tvätt-tid i helgen och det var nu, lördag morgon (7-12).
Eftersom jag varit med om denna situation förr så tänkte jag att nu bokar vi den, så ingen tant "hänger på låset" imorgon bitti och tar den tiden, vilket hände förra gången.
Så som sagt bokade vi tiden igår eftermiddags och nu i morse när väckaren ringde klockan sju så hade vi knappt sovit fyra timmar och var aströtta, så jag tänkte, nemen vi tvättar om en stund. När klockan blev åtta så började jag försöka få upp oss ur sängen och vi började samla ihop all smutstvätt vi hade. Det finns en skylt nere i tvättrummet där det står nått i stil med: "Har den som bokat inte börjat tvätta inom en timma från startad tid så får någon annan tvätta på den tiden."
Jo, vi visste det, men vi kom ner till tvättrummet 08.20 och tänkte väl inte att någon är så taskig och verkligen tar tiden när det är lördagmorgon och man kommer lite sent. Jomenvisst finns det såna människor också!  Blir så jävla förbannad! Båda maskinerna använde hon också! Och inte kunde hon be om ursäkt heller! Hon bah: "Jaha, är det eran tid jag tagit nu? Men det är ju det här som gäller!" åså pekade hon på skylten och gick. Men come on! ...20 minuter.. fyfan vilken douchetant! Kunde hon inte be om ursäkt, förklara att hon verkligen behövde tvätta, och sen säga att detta tar bara en timma och att vi kunde få använda maskinerna sen. Men nej. Jag hoppas hon skäms! Hon är väl säkert pensionär också och kan väl passa på och tvätta under vardagarna när ingen annan kan för att vi måste jobba?
Ne men kul.. nu blev det ingen tvättning denna vecka heller.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0