vad hände med nyårslöftet?

Mitt förra nyårslöfte som inte hölls: Jag lovade att ta hand om mig själv mer, äta bättre, träna mer,  bli nöjdare över mig själv och hur jag ser ut, få bättre självförtroende.
 
Jag vet inte vad som är felet på mig... varför orkar jag inte?
 
Jag vill verkligen verkligen gå ner några kilon, få en mer vältränad kropp, bli stoltare över mig själv. Jag vill även bli piggare! Men varför går det inte? Varför orkar jag inte försöka? Varför tycker jag inte det är kul att träna?
 
 
ALLA tips och råd blir jag glad över! Jag kan inte lova att jag tar åt mig av dem, för tydligen har inget gjort det överhuvutaget på hela dethär året...
Men snälla hjälp mig hjälpa mig själv, om ni kan!

 

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag tror egentligen bara du måste komma igång, det är aldrig kul att träna innan man börjar bli bra på det. Så är det ju med det mesta. Om du bestämmer dig för vissa dagar som du måste träna och om du äter onyttigt på en vardag så måste du t.ex springa en kvart extra på löpandet eller liknande:)! Sätt upp ett mål att du ska springa en mil på en viss tid eller något sådant så tror jag du blir mer motiverad, och sedan blir man automatiskt mer motiverad när man känner att det går bättre och bättre!:) ett lite långt svar men det är mitt tips iaf!:D

Svar: Tack blir bara glad av hjälp :):)
Moa-Stina

2012-12-07 @ 14:19:10
URL: http://martinadegerman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0