Jag är feminist

Att vara feminist betyder att man tycker att män och kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter i samhället, med annat ord, att det ska vara jämställt.
Jag tycker detta är en självklarhet, men för vissa är det inte det. Man kanske tycker att saker och ting kan verka jämställt, men i själva verket ÄR det inte så. Vissa kan tycka att ordet feminist är fånigt. Det har framställts så i media och ordet feminist har fått en dålig klang.
Jag tycker att det är konstigt att inte alla människor är feminister. Jag tycker att det är är ganska fegt att inte våga kalla sig feminist. För egentligen, som jag sa förut, att vara feminist betyder att man vill att
män och kvinnor ska ha samma rättigheter i samhället,
och vem kan egentligen inte vela det!?

Kommentarer
Postat av: feminist? javisst;)

Stör mig på det dära att det faktiskt fått en dålig klang. Det är nog många som inte vet innebörden av ordet "feminist".

Det känns som att det skulle måsta heta maskulinist eller nått för att det skulle bli accepterat i den här mansdominerade världen.



Snygg bild förresten;)

2012-04-15 @ 17:19:45
URL: http://teresenaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0