Andra glöggen för i år - check!

Har så mycke julkänslor att jag börja sjunga julsånger i duschen. Började sjunga på de låtar vi sjöng i luciatåget 2008. Saknar den tiden jättemycket. Skulle kunna göra vad som hälst för att få åka tillbaka och göra om det. Saknar mina lusse-flickor, saknar stämningen, skratten, kyrkorna, peppen i minibussen,  ALLT! Saknar den tiden i livet också. Man gick i skolan, visste vad man gjorde, samtidigt som man inte alls visste vad man gjorde. Allt var spännande, allt var nytt. Jag fick sjunga, oj vad jag fick sjunga och så underbart det var! och framför folk, med personer som blev ens lilla andra familj. Vi umgicks varje dag i en månad och gud vad kul vi hade. Vi visste när vi gjorde det bra, och när vi gjorde det inte riktigt lika bra. Men vi var alltid lika glada när vi stod där på scen, i fullsatt kyrka.
Det är många delar av livet man skulle vela gå tillbaka till, det känns jobbigt då man vet att det ligger i det förgångna och gå tillbaka är omöjligt. Men visst är det just det man vill känna också, att det var perfekt just som det var, och du har alltid det att kolla tillbaka på. Ne, nu har jag nästan tårfyllda ögon. Fan vad jag är blödig, men blir kanske alltid såhär just denna tid på året. Kan kroppen/hjärnan fungera så?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0