Lite tankar om jobb och plugg

Känns lite fånigt att säga detta, men trots att jag bara jobbat 4 månader på Sibylla börjar jag bli ganska less... De flesta av mina arbetskamrater har jobbat mer än 2 år där men jag kan allvarligt inte förstå hur de står ut så länge. Jag tycker om serviceyrken, just för att man får träffa mycket folk och le och vara trevlig och se andra bli glada för de man gör. Men det finns en sådan stor baksida av serviceyrket, speciellt inom snabbmatsrestaurang området, vilket gör att jag inte vet hur länge jag orkar med. Man ska väl inte klaga att man har jobb och självklart så stannar jag kvar på detta jobb ett bra tag till, men jag kan iallafall säga att snabbmatsrestaurangarbetet är inget jag har tänkt satsa på i resten av mitt liv.
Imorgon ska jag förbi banken och lämna några papper för lånet till lägenheten och då tror jag att jag ska gå förbi brinken och leta upp några papper om Veterinärutbildning och vad som krävs osv. Jag har nog planer på att börja plugga upp, eller snarare kanske plugga till några betyg, nu i höst så jag kan söka till veterinär så småning om. Det är bara synd att det är så svårt att komma in på veterinär här i sverige. Tydligen ska det vara lättare i Norge, men jag vet inte hur sugen jag är på det, men har jag väl bestämt mig för att bli veterinär så måste jag väl fara dit jag tar mig in på utbildningen. Men nu snackar vi kanske två år framåt i tiden, så detdär ororar jag mig över senare.
Imorgon jobbar jag mellan 16-20, på fredag mellan 16-22.30 och lördag är jag ledig :-) Då blir det partay med Anna och det låter ju toppen. Perfekt att ha något att se fram emot, då går dagarna fortare. Dessutom far mami&papi till Åre om några timmar så då blir det himlans ensamt och då känns det bra att jag iallafall har något att göra på lördag.
Ja, du... Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer. Detta var väl det mesta jag hade på tankarna för tillfället. Nu ska jag abra tvätta bort sminket, brosta tänderna och gå och lägga mig. Har ännu en lång dag imorgon, ska försöka hinna med att packa lite mer saker som ska till lägenheten tänkte jag.


eftersom jag har brist på bilder så får ni en bild från arkivet från en soligare, finare, mycket mer underbar dag än vad jag hade idag.

Kommentarer
Postat av: viktoria

jag fattar precis vad du menar med jobbet Stina. Jag skulle inte heller palla 2 år direkt...

Du borde satsa på veterinär, det tror jag du skulle passa riktigt bra som!

2011-03-17 @ 20:57:59
URL: http://viktoooria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0