Det nya året har just börjat och nu vet jag hur larmet låter

Oj oj oj vad bra detta år startade då....
Igår var min bästa stängning själv någonsin! Jag hade gjort ett nytt otroligt bra stängningschema och jag glömde inte att göra nått! Inget viktigt åtminstone! Bara en liten detalj gick fel igår... jag lyckades he igång larmet!
Jag hade kollat så allt var ok, skrev mitt namn och slog in min larmkod. Klev ut och skulle låsa.. då kom jag på att jag inte hade nyckeln till att låsa! Jag har ingen egen nyckel än så jag måste använda den som finns där. UNDERBART tänkte jag och försökte avlarma med samma kod. Det verkade inte fungera, för när jag kutade för att hämta nyckeln började larmet att låta som fan! Jag sprang och slog in samma kod igen, då slutade larmet låta. Securitas ringde och jag svarade. Jag förklarade hela situationen och det verkade som om det fixade sig för hon i luren sa att det nu skulle gå bra att larma och låsa som vanligt igen. Ingen uttryckning gjordes. Jag försökte få tag på mina chefer och berätta vad som hänt men de svarade inte. Tillslut ringde Anders upp och då fick jag förklara lite fort eftersom han var på krogen och det hördes dåligt. Jag var fortfarande i chock när jag pratade med han men han sa att att det var lugnt, att jag skulle andas och att det var bra att jag svarade när securitas ringde. Han sa även att "Sånt händer även den bäste" . Men jag är fortfarande rädd för vad de ska tycka om mig nu!? Kommer de våga lite på mig? Kommer jag nånsin få stänga själv igen?
Jag vet att olyckor kan hända alla, men jag har alltid, alltid haft det kravet på mig själv att jag aldrig får göra fel! Om det ändå händer att jag gör nått fel så får jag så dåligt samvete, mår otroligt dåligt och det går inte över på flera veckor! Jag kan inte släppa och gå vidare när jag själv gjort nått fel, det är nära omöjligt för mig! Jag önskar bara att jag kunde ta tillbaka hela gårkvällen, göra om den och se till så att jag inte glömde nyckeln! Eller iallafall se till så att jag gick ut, utan att låsa, och ringde mina chefer och att de svarade och kunde berätta vad jag skulle göra. Men man är alltid efterklok och det är svårt att veta vad man ska göra just i det ögonblicket det händer. Man gör väl det mest instinktiva, och för mig var det att försöka hinna kuta och hämta nyckeln. Men tydligen spelade det ingen roll hur snabb jag hade varit, det är när man stiger in i själva lokalen larmet går. Det enda jag hade hört var att under min första stägning hade personen jag stägnde med sagt: "Nu måste vi skynda oss ut innan larmet går", jag trodde då att det betydde att det var under en viss tid det började låta, inte att det var direkt man steg in i lokalen från lagret det började låta..
Fyfan, detdär gör jag då ALDRIG om! Nu kommer jag be om egen nyckel och jag kommer ALDRIG slå koden igen innan jag vet att jag verkligen har nyckeln att låsa dörren med! Låter kanske som en självklarhet att amn gör det. Men har man tänkt på allt annat som måste göras så är det inte så konstigt om man glömmer att hämta en nyckel.

Men nu ska jag försöka tänka såhär: Det kanske var nödvändingt att det hände. För nu vet jag vad som händer. Nu kommer jag aldrig göra samma misstag igen.

Idag var det en ny dag och jag var ledig från jobbet. Imorgon är ännu en ny dag och jag jobbar 10-16. Jag ska jobba lika bra som alltid. Sen imorgon kväll blir det lite partey med härliga, trevliga människor! Anton kommer i natt nån gång hoppas jag, och väcker mig med en puss för att sedan somna om igen och stiga upp imorgon för en ny dag som ska bli en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0