En hjärtegod gärning

Igår, på hjärtans dag, bestämde jag mig för en sak. Jag hann inte utföra det igår, men tänkte att jag ska göra det imorgon innan jag börjar jobba klockan fyra. Jag har bestämt mig för att göra en god gärning, jag har nog bestämt mig för att ansöka om att bli Blodgivare. Det känns som en bra sak att göra, dock blir jag rädd och får en obehaglig känsla i armvecket då jag ser bilder från blodgivning. Varje blodgivning (vilket man får göra max 3 ggr/år som kvinna och 4 ggr/år som man) gör man först några blodtester för att se om man har nån smitta, sen tappar man upp 4,5 dl blod som ska gå till att rädda liv. Eftersom jag är blod och lite spruträdd så är detta något som skrämmer mig ganska mycket. Det känns kanske konsitgt att jag ska gå och göra något som skrämmer mig, frivilligt, men det känns som rätt sak att göra. Kan inte säga att jag är helt bestämd än dock. Rädslan för en slang in i armen och blod som strömmar ut genom det är ganska stor, men känns dumt att den rädslan ska stoppa mig från att göra något jag vill, att hjälpa folk.
Jaja, vi får se hur det går imorgon. Önska mig lycka till med att övervinna min rädlsa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0