Kroppen måste trimmas likaså självförtroendet.

Jag kan känna mig som världens mest självsäkraste människa ibland, men när jag tar en titt i spegeln och ser att kläder inte sitter som det burkade göra blir jag ledsen och arg på mig själv att jag helt lagt ner träningen och själförtroendet går ner i botten. Det var två år sedan jag slutade volleybollen, och alltså var det nästan två år sedan jag slutade träna helt och hållet. Jag vet inte hur det riktigt kunde hända... enda dagen var jag fitt och tränade 2-3 ggr i veckan + macher lite då & då, andra dagen ligger jag hemma - har ett årsgymkort men orkar inte ta mig till gymmet och självförtroendet bara sjunker mer och mer, likaså orken.
Det är detdära att ta sig TILL gymmet som är det jobbiga.. väl där är det egentligen inga problem. Gillar att träna och tycker gruppträningar kan vara rätt kul!
Jag tror att jag vill ta mig i kragen denna gång, och denna gång på riktigt! Jag tror verkligen jag vill starta mitt nya liv! Jag är bara så rädd att jag ska balla ur för att jag inte tror att träningen ger nå resultat.. Det är lättare att tagga för träning om man har ett mål, och jag tror det målet som faktist får mig att tänka på träning nu är att troligtvis ska jag utomlands i augusti med hela stora familjen för att fira pappas 60, peters(kajsas pojkvän) 30 och min 20 -års dag med sol, bad och fest i en vecka! Helt underbart, men skulle sitta fint med en fin kropp att vara glad att visa sig i bikini med.

Skulle vela springa till gymmet redan nu och köpa det dära rackarns gymkortet men för det första är det inte öppet nu och för det andra tror jag att jag måste vänta till nästa löning för att köpa det. Har redan spendrat för tokmycket pengar denna månad!


Ne, nu ska jag ta en prommis, ska möta upp anton på busstationen. Slipper en kall säng i natt! :-]
puss&kram

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag har en liten teori om varför du helt tappade orken/lusten att träna. Du blev i ett förhållande och kär. Det är inte första gången nån slutar träna för att de skaffar partner, man blir helt enkelt bekväm, eller nåt. (men det är ju bra det också. ^^)

Men om du känner att träning är nåt som behövs i ditt liv så är det bara att go for it. Jag finns på friskvårds och tränar gärna med dig och peppar dig. :)Men jag vet att det svåra är att ta sig dit. När man väl är där är det kul! :D

2011-02-10 @ 01:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0