Jadu, vad ska man säga lixom? Skulle du vela ta en kaffe med en främling?

Haha måste bara ta och berätta vad som hände mig på stan idag. Har aldrig hänt mig förr.
En man stannade mig på gatan när jag vandrade från spets&ting. Han pratade engelska och undrade vart postkontoret låg. Han kanske var engelsman, men måste säga att jag mer tror fransk eller något sådant eftersom dialekten inte var riktigt "ren" eller vad man nu ska kalla det. Jag försökte tappert förklara, frågade han om han visste vart edda låg, men nej, så jag bad han besöka turistbyrån om hjälp istället. Då jag trodde jag lixom hade hjälpt han så mycket jag kunde och tänkte att jag kunde börja vandra där ifrån ställde han mig frågan "Would you like to go and take a cup of coffé?"... haha chock! Jag sa nej att jag tyvärr var på väg nån stans, och då frågade han om jag redan hade pojkvän. Haha JA, sa jag, och då sa han att han var avundsjuk och sen frågade han: "Maybe an other time?"  ... Jajusteja... Jag sa bara: "Maybe maybe..." Sen sa jag att jag var tvungen gå och han tackade och sa att jag skulle ha en trevlig dag.
Efter ett tag kom jag på vart jag sett honom förrut. Det var en man som hade tittat på mig förut idag då jag var inne på Hemtex, kollat på mig på ett såntdär sätt att jag nästan trodde han trodde att han kände mig. HAN var den mannen som samma dag, bara en halvtimma efter, stannade mig på gatan. Stötte senare på han då jag handlade lite smått på icatorget.
Den frågan jag vill ställa är: förföljde han mig??
Han kunde ha valt att stanna vem som helst på gatan och fråga om vägen, men han valde mig, just efter jag hade kommit ut från spets&ting och bara hunnit gå nån meter.
Det läskiga var inte att han inte kom härifrån, det läskiga var inte att han pratade engelska, det läskiga var att bli stannad av en completely stranger och frågad om en kopp kaffe och bli raggad på, mitt på ljusa dan. + att han typ spanat på mig under dagen.
Jaja, tur att detta inte är något som händer varje dag :)




B T W !   Har pyntat lite mer i lägenheten idag, för sådär ca 1100 kr.... Decorera är DYRT mina vänner.. Men fint blev det iallafall :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0