Två helger.

Okej, jag lovade att berätta om min förra helg och jag kan ju även passa på att skriva om denna helg som nyss varit. :-)

Förra helgen satte sig jag, mamma, kajsa och peter i bilen och rullade mot happis. Vi tänkte besöka IKEA, Alko och Skopunkten. Det var jag som började köra första biten. Jag körde lite längre än Luleå, till typ Råneå eller nått sådant, sedan tog mamma över. Körningen hade gått toppenbra, med några adrenalinpumpande omkörningar och några uppmärksammade fartkameror. Mamma hann bara köra ca 3 mil då vi hörde ett konstigt högt tvär-pysande ljud! WHATAFUCK? tänkte vi, och sen började vi vingla fram med sakta takt. Punka. Lovely.. Det var nästan tur att det ändå var mamma som satt baki ratten då detta hände, hade det varit jag ahde jag väl mest troligt fått PANIK (mer panik än vad jag fick när jag satt brevid). Det var också väldigt tur att jag har en riktigt duktig mamma som viste hur man bytte däck och en stark peter som kunde hjälpa till! Jag och kajsa fick agera support. Dock var det inte så smidigt att råka ut för punka just på den vägen vi var... Det var en SMALJÄVLA motortrafikled med mittenräcke och dike med snö som man kunde sjunka igenom på ytterkanten vilket gjorde att vi var tvungen att stå rätt mycket på vägen. De få lastbilar som kom var tvungen att verkligen krypa fram brevid oss, och trots det så var de knappt 5 centimeter från att skrapa bilen! Bättre kändes det ju inte heller av att ingen stannade och frågade om vi behövde hjälp! Då kände vi ju oss bara ännu mer i vägen! :-O En eloge till de två killar som faktist stannade! Vi hade då redan kontroll på läget så deras hjälp behövdes inte, men att de faktist brydde sig lite, och räckte fram en hjälpande hand betydde otroligt mycket ska ni veta!
Ska alltid, från och med nu, stanna om jag ser folk som behöver hjälp. Jag ska iallafall försöka stanna och fråga. Den lilla fina chest kan ändå göra skillnad!
Iallafall, tillbaka till historien. Reservdäcket var på och vi rullade i 80 km/h till happis och in på en bildäckservice som pappa hade ringt hemifrån i förväg och frågat om de hade ett däck som passade åt oss. Med däcket på plats och ca 1,5 timma försenad i tidsplanen for vi först på alko, sen skopunkten och vid ett var vi inne på IKEA. Det första vi gjorde var att käka några pizza-slicar för 5 kr/st och korvar för 3 kr/st och sen började vår 2,5 timmar vandring inne på IKEA. Vi fick ju med oss hem det mesta vi tänkt + lite mer såklart, men lite stressigt måste vi ju medge att det var, man fick inte tänka så mycket innan man la i sakerna i korgen ;-) .
Väl hemma hade vi alla tillsammans handlat för ca 6000 kr och jag hade med mig 3 par skor.
Trots missöden, en bra dag!

Denna helg som nyss varit så spenderades lördagen med bästa Anna och vi började med lite prat och alkohol i min då stökiga lägenhet, sen drog det vidare till folkparken där jag betalade in mig 120 kr för att få dansa! Anna kom in gratis såklart... har man kontakter så har man! Hade en riktigt rolig kväll! Vi dansade i sinne och träffade en massa härligt folk! Tack till alla som var där, och ett speciellt tack till johanna som bidrog med en guldtia för att jag skulle kunna ta mig in, och såklart största tacket till min bästa vän som gjorde min kväll!










Bilder från denna helg helt i orginalskick. Från ikea finns inga bilder, sorry.


Så, nu har jag berättat och uppdaterat i massor tycker jag! Kommer säkert mer ikväll också, anton ska hem och packa mer saker att frakta hit så jag blir själv ikväll, vilket innebär dator coh tv tills jag stupar typ..
Puss, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0