En såndär vanlig torsdag.

Trots att jag vet och trots att jag ständigt påminner mig om att jag måste spara alla alla alla pengar jag har till thailand så tycker jag att jag ahr gjort ett fynd idag. Skulle in på stan för att shoppa för mitt presentkort på gina men råkade gå förbi H&M och se att det var 100 kr rabatt på jeans idag. Jag tänkte att det är ju lika bra att jag kikar och glad för det är jag för jag hittade två par jeans, ett par snyggt mellanblåa och ett par stiligt mörkblåa. De är super sqin, super low waist och super tight men ändå mycket mycket stretchiga! och nu till priset (som jag självklart kollade innan jag testade dem så jag inte skulle gilla dem och sedan uptäcka att de kanske var dyra):
199 kr/st + 100 kr rabatt/st = 99 kr/st! Är inte det ett bra pris för ett par jeans så säg mig vad ett bra pris är!
Så, eftersom alla mina favvojeans (och även de flesta andra) har hål så tänkte jag att, jag behöver dehär jeansen.
I thailand lär jag köpa mycket kläder men jag tror inte jeans är de mesta jag kommer köpa, de väger mycket och det känns som om pengarna kommer läggas mycket på bikinis, underkläder, skor och massa massa linnen och klänningar :-)
Kanske även ska berätta att jag skaffat mig lite fler vuxenpoäng idag. Gick till banken och gjorde mitt maestro till ett Visa så nu kan jag använda kortet utomlands (vilket kan vara en fördel i thai/vietn)och jag har även skaffat internetbank och telefonbank så jag kan hålla koll på mina pengar och göra överföringar och även öppna e-sparkonton. Nu ska jag börja lägga undan pengar till resan så jag inte kan nå dem!
Ne nu ska jag testa mina nya jeans, sen gå ner och käka. Puss
(btw, körlektionen idag gick jättebra. Faserna med, klarade vägmärkesfasen helt utan fel och fordonsfasen med 3 fel och slutfasen med typ 2 fel osv osv. Bra gick det iallafall. Körkortet känns OK men jag är ändå ett sjukt nervrak nu och lär vara det tills det hela är över.)


fin bild ;) tror jag hittade rätt jeans på h&m:s hemsida, men är inte helt säker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0