Festival-packlista.


Hej hej :-) är tillbaka från svansele nu. Har varit en rätt lugn helg. Men mycket trevlig både midsommar och resten av helgen(bilder kommer sen). Far ju på onsdag till Borlänge så det kändes bra att få spendera hela helgen men anton. Ska börja småpacka idag tror jag. hade varit bra att få tag på marr åsådär, ska väl kanske ringa henne åså :-) men har ju terr att skriva med på msn också.
eftersom dethär är min första stora festival så tänkte jag lägga ut min packlista och ifall ni kommer på någonting jag glömt eller så så får ni gärna skriva en kommentar och tipsa :-D Tänkte också att min packlista kanske kan hjälpa andra som ska på festivaler. Och om ni har nån fråga om vad jag tänkte med något på listan så var inte rädd att fråga ;-) haha.



Min festival-packlista:


Kom ihåg att inte ta med dig något ovärderligt! Det ska vara saker du kan klara av att förlora eller att det går sönder.


Dyra saker:

. biljett
. pass/id-kort
. pengar/kontokort
. mobil
. mobilladdare
. kamera
. extramobil(som du kan byta till ifall du inte har möhlighet att ladda din vanliga mobil)
. handväska(att ha de dyra sakerna i som man alltid bär med sig)


Boende:

. tält
. hänglås
. sovsäck
. liggunderlag
. kudde


Mat:

. triangakök
. pengar till att köpa ett mål snabbmat/"festivalmat" per dag
( . varmakoppen
  . mjukost
  . bröd
  . nudlar
  . potatismos )*
* kan köpas på mataffär där.


Kläder:

. 1 par shorts
. 1 par jeans
. 1 par mjukisbyxor
. 1 stor(sov)tröja
. 3 linnen
. 1 tunika
. 5 strumpor
. 1 bikini
. 5 trosor
. 1 sjal
. 1 par tygskor
. 1 par stövlar
. 1 bh
. 2 tjocktröjor
. 1 regnjacka
. 1 par tights


Fräschatiklar:

. tandborste
. tandkräm
. deo
. tvål, shampo, balsam
. värktabletter
. plåster
. liten spegel
. hårsnoddar
. borste
. engångsrakhyvel
. lite smink
. ansiktskräm
. hudkräm
. intimservetter och sminkborttagningsservetter


Övrigt:

. solglasögon
. öronproppar
. handduk
. näsdukar(istället för toapapper, lätt att ta med, tar mindre plats osv.)
. ficklampa
. vattenflaska
. tändare
. fällkniv
. plastpåsar(ifall skor blir blöta osv)
. silvertejp
. tröjpenna
. nått roligt spel(som tar liten plats att ta med)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Naiva flicka :O

Packlistan ska se ut såhär:

3st Jeans

1st Mjukisbrallor

3st Hoodies

lagom underkläder

mobil och laddare

4st T-Shirts

2009-06-21 @ 17:57:02
Postat av: Plankton

hihi

2009-06-21 @ 17:57:56
Postat av: Moa-Stina

sv: HAhah lilla söta miniplankton... Biljetten då? ;)

2009-06-21 @ 18:35:48
Postat av: Lollo

Ser ut som en rätt så bra packlista:) se bara till att du inte tar med dig för mycket :P

2009-06-21 @ 20:27:35
URL: http://buymeaticket.blogg.se/
Postat av: Anonym

Biljett.. sånt dära är onödigt säger jag ju (A)

det är festival som sagt älskling, inte raketuppskjutning (A) låt slumpen göra grovjobbet medans du bara glider med ;)

Men se bara till att inte bli pillad på, för då kommer PLankton ner dit, ända från Norrlands djupaste skog kommer jag och vrålar

2009-06-21 @ 20:39:33
Postat av: anko

ett överfallsalarm:O

2009-06-21 @ 21:15:01
Postat av: terr :)

jag tänkte att du, jag, fannie och marr kanske kan träffas på tisdag och se över vad vi behöver ta med och vad vi ska dela, som tält osv =) men vi kan höras om de sen ;)

puss!

2009-06-22 @ 00:16:49
Postat av: marrr

Åh jag taggar lite här i bilen där jag sitter nu :) Jag har kanske 3 timmars bilresa kvar nu innan jag är hemma:) Vi ses imorrn!

2009-06-22 @ 14:46:01
URL: http://martinadegerman.blogg.se/
Postat av: Anna-Kajsa

Om det kommer vara sol hela dagarna. Ta med solskydd för axlar och sånt...man är ju utomhus jämt och tältet går inte att gömma sig i ens en minut, det blir för varmt. Min kompis Jim brände nacken i sinne så... Kanske inte hela kroppen, men utsatta områden tror jag är viktiga att skydda. Om man inte ill se ut som en kräfta förståss, få ont och flagna...:P

2009-06-23 @ 00:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0