Blir inte ni också upprörda?

Okej, måste samla mig lite innan jag skriver.
Jag brukar helt seriöst inte läsa Kissies blogg så värst ofta men nån gång då jag haft tråkigt och ändå tagit mig en titt så har jag bara blivit upprörd och frustrerad! Det finns så många osäkra tjejer ute i världen och jag förstår att det bara blir sämre när de läser Kissies blogg. Jag tycker det är oansvarigt av henne att inte tänka på att det är otroligt många som läser hennes blogg och att det hon säger påverkar många av dem. Jag vet inte om jag vill yttra mig så mycket offentligt om mina egna åsikter om Kissie men efter detta inlägg jag läste hos bloggerskan så kan jag tyvärr inte låta bli att iallafall nämna henne här på min egna blogg.
I detta inlägg klankade hon ner på Marilyn Monroe, som var riktigt vacker kvinna och som hade normala fina former. Hon var en fantastisk skådespelerska och är en bra skönhets-förebild för dagens unga kvinnor.
Jag tycker det känns hemskt att det säkert är många, efter att ha följt Kissies blogg, som tror att alla som går runt med en ljus hårfärg är likadan. Jag ber till gud att det inte är så. Själv har jag ljust hår (dock inte blekblondt hår) och jag trivs i det. Jag har fått höra många blondin-skämt men jag försöker bara ta dem för vad de faktist är -skämt, men självfallet kan det vara jobbigt att höra även sånt ibland. Men nog om det, tillbaka till huvudämnet igen!.
Jag hade velat kommenterat Kissies inlägg men jag visste helt allvarligt inte vad jag skulle skriva.. 
Men vissa personer visste tydligen. Några kommentarer jag läste höll med Kissie och försvarade hennes uttalanden. Men de flesta kommentarer var fullständigt emot henne och försökte få nått så kallat vett i människan, och i några märktes ironin. Här har ni tre kommentarer från de olika "kategorier" jag förklarade nyss. Skrivna av folk jag valt att inte nämna namn på.


Dagens ideal är inte snyggt någonstans, precis som du. Känns det bra att inte vara självständig, enorm feg och liten i världen?
Ja, Kissie, det är bäst att du följer strömmen, du är ju trots allt som så många andra i denna idealvärld. Själv är jag otroligt jävla stolt över mina former, spyr av idealet.
Du är en liten jävla skitunge som i stort sett manar tjejer till att ta bantningspiller och stoppa fingrarna i halsen. Smakar Donken bra i spyform? Jag menar, du stoppar väl fingrarna i halsen mer eller mindre varannan timme? Annars hör du ju inte direkt till idealet...
Synd.  "

"  ja, SNÄLLA. den här världen behöver faktiskt fler plastikopererade fakeblondiner som anser att en hel tub brunkräm är den rätta vardagliga mängden att kleta på i ansiktet. Till frukost bör alla brudar även knapra bantningspiller som skadar alla inre organen, men who gives a fuck när man kan se ut som kamerakåta kissie?
   Jag slår även vad om att ni borde vara lika korkade som kissie, för sexighetens skull, då hon inte kommer förstå sarkasmen bakom denna text.  "

"  men dö alla som säger att hon är smal. Ni ser väl att hon e lite överviktig! Shit, och bara för att man är lite mullig så betyder det inte att man e ful och äcklig. Snälla seriöst sluta klaga på kissie!!!! Marilyn är för fan mullig, alltså man ser väl förfan de! Och bara för att nån av er tycker hon e söt så är det inte kissies fel att ni inte tycker lika dant. !!!!!!!!!!!!   "



Känner nu att det kanske är fånigt att hetsa upp sig över något sånt här. det är säkert inte ens någon som kommer orka läsa detta inlägg men aja, det var ett tidsfördriv ..
här har ni iallafall en bild på den vackra Marilyn Monroe

nu ska jag försöka sova. godnatt :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-07-14 @ 07:40:12
Postat av: Mimmi

Men vad ar den dar Kissie for manniska. Har inte last hennes blogg forut, ar det sadar alla dessa populara bloggare det tjatas om jamt pa det dar viset? Ar det sa man ska vara for att folk ska vilja lasa?



Det dar med Marilyn Monroe.. Kissie ar en typisk tjej helt utan former och brost. Klart att hon hackar ner pa Monroe nar vi vet att killar foredrar former over killhofter pa tjejer. Det ar dom programmerade att gora for de kroppar anses enligt naturen bara friskare barn! Det ar val jattesynd att hon har sant komplex.

2009-07-14 @ 07:42:45
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kissie är ingen bra förebild inom något område och fattar inte varför hon fortfarande får ha kvar sin blogg. =(

2009-07-14 @ 15:20:15
URL: http://sandraajjohansson.blogg.se/
Postat av: annis:)

jag läste det:D haha

jag tycker Marilyn är fin, jag tycker inte hon är tjock, men även om hon var det så kan väll mulliga tjejer också vara vackra , visst då:D

2009-07-15 @ 19:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0