Känns kärlek alltid så?

"   Jag tryckte henne tätt intill mig och begravde ansiktet i hennes hår. Det jag kände för henne liknade en förtrollning. Jag var rädd för dess kraft, men kunde inte motstå den - och fann större glädje i den än något annat i livet.
- Det är som en förhäxning, sa Kaede, som om hon läst mina tankar. Den är så stark att jag inte kan motstå den. Känns kärlek alltid så?
- Jag vet inte. Jag har aldrig älskat någon annan än dig"

Citat ur  "Under lysande måne" av Lian Hearn

tänker på alla känslor som ligger bakom dedär meningarna.
det finaste citatet jag någonsin läst.
får tårar i ögonen av alla känslor & minnen som väcks innom mig.

Kommentarer
Postat av: ottilia

de böckerna är så bra!! :)

2009-02-26 @ 08:18:31
URL: http://dancingelephants.blogg.se/
Postat av: Juulan

svar: haha oj justee. hahahahha(A) jag såg martina som fotograf, sorry dude. ändrar nu:D

2009-02-26 @ 14:09:29
URL: http://juulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0