never heard of beauty inside?


OMG! såg just världens mest bisarra tv-program tror jag... " Little Beauties. The ultimate kiddie queens" på MTv . Det är en skönhetstävling för flickor som är, om jag ska gissa, typ kring 7-8 år. Jag tyckte synd om barnen och skämdes över deras mammor när jag såg vad de hade förvandlat deras döttrar till! De har fått sina barn att tro att det enda vi tjejjer ska bry oss om är vårat utseende -vi ska sträva efter att se vackrast ut!  Alla flickorna såg helt otroligt perfekta ut.. det ända som antydde på att de faktist var barn var det att de alla var under 130 cm långa, annars skulle man kunna tro att dem var kring 18 år! Men man kan inet bara skylle på mammorna, det är hela samhället det är fel på!
jag vet att det kanske är fånigt att jag blir så upprörd, men tänk efter: de där flickorna hinner ju knappt vara barn! 

 så otroligt amerikanskt, helt jävla sjukt!
 

jo visst är dem söta, men är det såhär det ska vara?

Kommentarer
Postat av: Anna-Kajsa

Jag håller med. Det är så fruktansvärt äcklande att tänka att dessa flickor görs om till skönhets-/sexsymboler under åldern 10. Det visar ju tydligt att det är nåt som inte stämmer i samhället.

Bra skrivet Stina. :)

2008-09-27 @ 20:39:57
Postat av: emelie

Det är helt sjukt! Jag blir då också upprörd, huh groteskt. Och att mammorna låter dom göra så där? fyfan

2008-09-27 @ 21:17:11
URL: http://emelieoreskovic.blogg.se/
Postat av: partykatten

HAHA jag såg det var fan cp-stööört

2008-09-29 @ 23:30:51
URL: http://partykatten.blogg.se/
Postat av: .

ser ut som barbies

2008-10-01 @ 16:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0