somnbrist leder till förtidig död


Jag brukar sova dåligt på nätterna.. jag lägger mig alltid sent..
men nu förstår jag inte.. jag sov 8 timmar i natt och ville ändå inte stiga upp ur sängen på morgonen.. jag var ändå trött på skolan, var ändå utmattad och var tvungen att vila en stund för att kunna orka med volleybollen...
och nu är jag fortfarande trött...

och jag var dum nog och sa det till mamma. nu vill hon att jag ska göra en "Sömndagbok" . Där ska jag skriva upp när jag går och lägger mig, när jag somnar och när jag stiger upp + annat relevant om sovandet. Jag ska göra det i en vecka och se hur jag mår efter det.
HAhahah känner mig som ett psykfall.. hahah jaja :$

nu ska jag titta lite i psykologiboken eller kinesiskan eller nått, sen sova innan 12 :)
vi ses♥!

såhär skulle jag också vela sova varje natt
med någon man älskar och känner sig trygg med

Kommentarer
Postat av: Anna-Kajsa

mmm, man sover alltid bättre när man har någon brevid sig...eller iaf jag.:)

Jag har hört att om man har missat någon timmes sömn en natt så måste man ta igen den dubbelt nästa natt. Kanske är därför du känner dig trött fast du sovit 8h i natt. Du kanske sov för lite förra.

Jag har också svårt att sova, svårt att somna och vaknar lätt. Sen lyckas jag alltid gå och lägga mig sent fast jag är dötrött och bestämt mig för att lägga mig tidigt.

Det viktiga är att inte sova någonting på dagen. Gäller att få bra dyngsrytm. Har du bara sovit 4h en natt, pallra dig upp i vanlig tid iaf och tillåt dig själv inte att lägga dig förren kvällen/natten. Då kommer det vara lättare att somna för du kommer vara så trött, så trött.

2008-10-15 @ 09:55:02
Postat av: Anna-Kajsa

lång kommentar det där...;P

2008-10-15 @ 09:56:21
Postat av: julia

jag är också alltid trött nu förtiden ,men mamma sa att de är för att de är mörkt på kvällarna osv så du är inte ensam=)

2008-10-15 @ 18:34:42
URL: http://jjuuliaenmark.blogg.se/
Postat av: Anonym

Finns nog en kille som önskar en tjej låg sådär nära han om kvällarna också

2008-10-16 @ 14:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0