Nu är den väck!

Så igår morse sa anton att han hade jätteont i magen. Han hade så ont att han inte ville röra sig, helst bara ligga stilla. När jag kom hem från skolan vid tre hade han fortfarande ont, men det kom mer i vågor och det hade flyttat sig lite mer åt höger. Jag frågade om han hade ringt sjukvårdsrådgivningen som jag sa, men nej, så då gjorde han det då. De pratade ett bra tag, och när anton la på frågade han mig vart ljumsken låg. När jag visade så sa anton: "Jahaa, ligger den där? ja men då är det väl isåfall i blindtarmen jag har ont" Jag försökte känna på pannan för att se om han hade feber och ja, jag tror inte man skulle kunna ta miste om det. Jag ringde pappa för att fråga vad han tyckte. Han sa att har han feber och det är tydligt att det är på höger sida han har riktigt ont så kan det vara en idé att fara till akuten. Så där var vi iväg till akuten. Väl inne fick vi fort hjälp, men väntan blev längre ju längre in i sjukhuset vi kom kändes det då som. Men prosessen gick nog ändå fortare för oss än för många andra. Dem hade riktigt mycket denna kvällen och dem har inte nog med personal (fick vi höra en av sjuksköterskorna upprört prata om). Vi kom dit vid 17.20 och han for in i opperationssalen vid klockan 21.30 så ja, 4 timmar, det kanske var ganska fort ändå. Är glad för det iallafall :-) jag for hem och sov och sen ringde anton då han hade vaknat igen där vid klockan 2 på natten. Nu börjar det närma sig morgon och jag hoppas att anton ska ringa snart så jag kan få veta när han ska få komma hem.
Tur att jag inte har nån skola idag. Måste ju dock plugga arslet av mig hemma men jaja, det är viktigast att jag är tillgänglig om anton behöver mig :-)

ja, detdär var en liten historia. Jag som inte brukar skriva så mycket på mina blogginlägg ;-)



Är glad att han ändå fick göra en opperation att ta bort den. Annars kanske den börjar krongla igen och spricker. Det är bättre att at bort den lite för tidigt än lite försent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0