Snart sportlov

Längesedan jag skrev nu. Har inte haft så mycket att säga helt enkelt.
Den godaste nyheten är att Anton har fått jobb! :-D Tack o lov! Jobbet på Köket sög jue! Han fick jobba rätt bra kring jul, men nu får han jobba typ två dagar i månaden (!?). Så i helgen ringde han sin farbror Torbjörn Holmlund och fick sig ett jobb på en av hans byggen, denna i stan. De bygger friskis&svettis. Det är ett heltidsjobb vilket är precis det Anton behöver. Sysselsättning till klockan fyra på eftermiddagarna och en hufsat bra lön i slutet av månaden. Snart borde han ha råd till att både betala hyran själv och kanske även betala tillbaka det han är skyldig mig. Jippi!
För mig går det inte lika bra dock. Mina pengar börjar verkligen sina, verkligen! och jag har haft mitt första KemiB prov och ja.. vad ska man säga.. tror på ett starkt IG. Men det värsta är att jag ändå har börjat få en liten förhoppning om G så nu kommer jag bli besviken med betyget. Men aja, Sånt är livet. Kan ändå inte göra så mycket åt det nu.
Längtar dock till helgen i sinne! Fredag tror jag att jag ska hitta på något med terr, det var längesedan! :-* Vad och med vilka vet vi inte än men något blir av iallafall :-) Lördag tar jag en tidig buss till Umeå för att hinna ta en liten shoppingrunda innan inflyttningsfesten/födelsedagsfesten hos syrran drar igång! :-D Är taggad till tusen, för att för det första få träffa syrran och för det andra att festa och träffa både nya och gamla bekanta.
Att det är sportlov nästa vecka gör det ju inte sämre heller! Vet inte vad jag ska hitta på hela lovet, tokträna kanske ;-) men den 10de blir det skoterutflykt, badtunna och övernattning i Svansele med hela familjen Lindström och Holmlund. Ska bli riktigt jävla kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0