wo jiao Mo-Si


oj oj... blogg blogg blogg, vad ska jag ta mig till?
jag hinner ju inte skriva längre... jag prioriterar inte datorn först nuförtiden.
Har faktist varit duktig och pluggat denna vecka med! =) har läst (typ) klart engelskaboken och gjorde även bra på glosförhöret på kinesiskan i onsdags, och imorgon har jag kinesiska muntligt prov som jag tänkt klara galant ^^

Här ska jag lära er lite kinesiska =)

Hej = "Ni hao"
Vad heter du? = "Ni jiao shenme mingzi"
Jag heter ... = "Wo jiao ..."
Hur gammal är du? = "Ni ji sui"
Jag är 17 år = "Wo shiqi sui"
Vars kommer du infrån? = "Ni shi na guo ren"
Jag kommer ifrån sverige = "Wo shi ruidian ren"
Vad talar du för språk? = "Ni shuo shenme yu"
Jag talar svenska = "Wo shuo rudian yu"
Hejdå = "Zai jian"

det + räkna till tio kommer provet innehålla =) känns enkelt just dethär.. men resten av kursen är svår måjagsäga (A)

jag kommer ha fullt upp hela helgen (A) så tyvärr måste jag säga att jag nog knappt kommer hinna skriva nått på bloggen :( känns tråkigt för er trogna läsare förstår jag ( ;) HAHHA vad trodde jag där!? ) men ja.. är man poppis såär man ;) haha (SKÄMT! oservera!) (A)

jaja, nu ska jag väl strax sova ^^ ska ju upp tidigt och cykla till kaplan imorgon.. jajjmen, ingen sovmorgon imorgon inte, och på kinesiska rasten har jag och marcus bestämt att vi ska tvär-träffas, vi har ju för fasiken inte träffats sen typ.. augusti/september? läääängsen iallfall, så på min otroligt långa rast (ehmm.. 5 min) så hinner vi iallfall säga hej =)

sov gott nu alla!
vi ses♥!

Kommentarer
Postat av: Marcus

Har alltid tyckt att kinesiska låter som att man inte har någon tunga när man talar det (A)

2008-11-14 @ 09:44:38
Postat av: Marcus

P.S tack för speed-dejten ^^

2008-11-14 @ 09:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0