Idag är en dag då man ska bry sig om idag.

Idag är jag ledig. Härligthärligt måste jag säga :-) Vi ska till lägenheten idag och mäta och kolla vad som måste köpas på ikea osv. Ser verkligen fram emot det! Ska även försöka "packa" riktigt mkt idag (dvs vika och lägga fram i högar i gästrummet eftersom jag inte har några fylyttlådor att stoppa de i än).
Imorgon är planerna att stiga upp tidigt tidigt för att köra till IKEA i happis. Jag hade planerat att då vi var på ikea, skriva upp alla saker jag köpte på ett papper + pris och sen innan jag gick ut ur affären se hur mkt allt blev för att se om jag verkligen hade råd med allt. Men jag fick igår veta av mamma att hon ska betala allt jag köper på ikea! Anledningen var att jag inte fått alls lika mkt som mina andra syskon när dem flyttade. Jag hade absolut inte räknat med detta men mina föräldrar är ju så himla fina och jag tror de gillar att överraska en sådär! Ja, nu blev ju ikea inget bekymmer iallafall! :-D Det som kostar för mig imorgon blir alltså besöket på skopunkten och alko som jag tänkt göra.
Vi beräknas vara hemma ca 19 imorgon kväll och då ska det bastas, ätas och sen var det planerat fest, men när anton gav mig erbjudandet att åka med hans mamma till svansele vid 22-tiden så tackade jag inte nej :-] det var ju min plan från första början men det fanns ingen buss jag hann med så det var därför jag gjorde andra planer sen. Lite synd att missa festen med Johanna, Robert och Jacco, men vi syns ju en annan gång :-) får bara lite dåligt samvete att jag sa att jag skulle med och nu blev det ändrat :-/ men sån är jag, får typ dåligt samvete över det mesta haha.  Iallafall så kommer imorgon att bli en toppendag tror jag! :-D
Eftersom jag spenderar söndag i svansele så kan ni ju räkna ut vad det blir för en slags dag ;-) en mys-och-ta-det-lugnt-dag.
Efter det är helgen över. Önskar ibland att helgen var dubbelt så lång, men hur som helst måste verkligheten komma tillbaka tillslut. Nästa helg blir ett helvette, med mkt stress på jobbet. Det är söderdagar (tor-lör) på sibylla vilket innebär en massa billiga erbjudanden, vilket innebär mycke folk! Full personal kommer vi dock vara, vilket känns skönt :-) men det hade ju inte varit tråkigt att få vara ledigt nån av dagarna...jag får ju faktist lägenheten på onsdag, hade ju velat få flytta in, men jaja... det kommer ju en söndag tillslut. Helgen efter det planerar jag att ha inflyttningsfest. Dock måste ju tyvärr gästlistan begränsas eftersom jag har en ganska begränsad bo-area på 22,5 kvm. Men det blir väl de närmaste (som fortfarande är i stan) som jag tänkt bjuda. Anton kanske vill bjuda nån vän också.. men.. bjuder man en av hans vänner känns det som att man måste bjuda alla så det kan ju bli svårt, anton har ganska många närmaste vänner han med..
Vi får se hur detdär artar sig tillslut.

(bild från samma dag jag köpte lägenheten)


Idag är idag, och idag bekymmrar jag mig bara om idag och fokuserar för det mesta på allt som har med idag att göra.
Nu: the Sims

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0