Om jag inte tyckte bäst om mina egna åsikter, skulle jag väl inte ha de åsikterna jag har?

Jag förstår inte ibland.
Det är så otroligt roligt att disskutera tycker jag. Det är intressant och mycket givande att disskutera. Men oftast så är det så otroligt jobbigt också, för på nått sätt så är det jag säger alltid fel att säga. Jag borde inte få säga det jag tycker för det innebär att jag säger att folk inte får säga de dem tycker... Detdär blev ganska luddigt men hoppas ni fattar. Som dethär med politiken. Jag har aldrig sagt att man inte får ha sina egna åsikter om nånting, jag har endast sagt vad jag anser är bäst, det jag tycker är rätt eller fel och det är ju mina åsikter. Jag säger inte att jag är en enväldigt härskare som befaller att alla måste tycka och känna på ett visst sätt.
Uttrycka sina känslor och åsikter, får man bara göra det när det är positiva sådana? Får man aldrig uttrycka sina åsikter om nått man tycker är fel? För det var helt enkelt det jag gjorde då jag skrev på facebook igår kväll, men den kommentar som skrevs åter och åter igen var: "Alla måste få ha sina egna åsikter".  JA!? vars har jag sagt att ni inte får ha det? Ingenstans! förstår inte varför den kommentaren dyker upp helatiden. Att jag anväder rätt och fel i meningar betyder inte att det är vad jag bestämmer alla ska tycka är rätt eller fel, utan det betyder att det är vad JAG tycker är rätt eller fel.
Och att jag inte skulle respektera andras åsikter är också helt befängt. Säger som min syster skrev igår: "Att respektera andras åsikter betyder enbart att man respekterar att andra har andra åsikter än en själv, man behöver inte hålla med, hålla tyst eller hålla inne med att man tycker att nåns åsikt är knasig för att respektera andras åsikter. Man kan respektera att andra tycker som de gör men ändå säga att man inte håller med.
"
Jag har vänner som är med i MUF, och jag respekterar dem för dem människorna dem är och jag gillar dem alla mycket, men jag måste ju fortfarande få säga att jag tycker moderaternas metoder, politik osv är fel. Jag menar, dem tycker ju säkert lika mycket att Vänsterns politik är fel som jag tycker moderaternas politik är fel. Jag menar, de två partierna är ju motpoler så det skulle väl vara konstigt annars?

Jag kanske tolkar allt fel nu, men iallafall så som jag tycker det låter på kommentarerna jag får så: Har alla rätt till sin egen åsikt..... förutom jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0