Fika och mat, mat och fika.

Nu kommer lite mer lchf mat och fika :) ni får säga till om ni vill ha receptet på nått så ska jag se till att fixa fram det!
(obs! detta är inte superstrikt/"riktig" lchf. Jag menar att vissa recept innehåller sötningsmedel. Jag använder dessutom för det mesta sötningsmedlet Liquid Hermesetas som kanske inte är naturligt sötningsmedel men som jag tycker är helt awsome och har nästan ingen bismak)
 
På alla hjärtans dag bjöd jag på fika. Chokladcupcake med chokladfrosting toppat med hackade nötter.
 
Chokladpraliner (eller om man vill kall det chokladfudge), med hallonsmak och mintsmak. MUMS!
 
Kebabsallad, med Hälsans Kök lakto-ovo kebabstrimlor (smakar som kycklingkebab/grillad kyckling), sallad och egengjord kebabsås.
 
Ostchips med egengjord dipp. Dippen är god till att dippa grönskaer i också. Perfekt till fest!
 
Tekakor med ost och egengjord jordgubbssylt.
 
Marinerade soyasteaks med lchf-pasta (som dock blev lite tjock) och egentgjord bearnaisesås. Lyxmiddag!
 
Irish Coffee.
 
Thai-inspirerad soppa med kokosmjölk, grönsaker, quornbitar och algnudlar. KANONGOD!
 
Plättar med hallon, blåbär och turkisk yoghurt. ÅÅÅ SÅ GOTT!
(plättarna blir lite tjockare men smakar mycket likt vanliga!)
 
Ny smak av QuestBar - Cookies & Cream. God, men favoriten är fortfarande den i bakgrunden - Chocolate Brownie.

Kommentarer
Postat av: annapannaaaa

alltså omg, kan du flytta ihop med mig så jag får äta såhär god mat?????????? Vad duktig du är, jag blir riktig impad! Puss!

Svar: Haha åh tack, så smickrad jag blir! :) vi får se till att bo tillsammans nån gång i livet! Annars får jag kanske skicka med posten till Oslo ;)
Moa-Stina

2014-03-04 @ 08:47:46
URL: http://annaenmark.blogg.se
Postat av: Jennifer

Åh, duktig du är!:) Ser supergott ut, allting!:)

Blev sugen på att testa på soppan och din egengjorda kebabsås:)

Svar: Åh tack så mycket! :) :)Ska lägga ut soppan, det lovar jag! :) men tyvärr höftade jag bara till på kebabsåsen så har typ inte nån aning alls om hur jag gjorde den.. det var typ det enda jag inte har nån aning om ;S
Moa-Stina

2014-03-04 @ 12:19:05
URL: http://jennifermarklund.wordpress.com
Postat av: terese n

jag vill ha receptet på soppan!!:)

Svar: Nice, då ska jag absolut lägga ut det receptet! :)
Moa-Stina

2014-03-04 @ 13:09:56
Postat av: Therese P

Alltså wow, allting ser asgott ut!! Om du har receptet på chokladpralinerna skulle jag jättegärna vilja ha det!!:)

Svar: Åh tackar! :) Ja det ska jag absolut lägga ut! :) dock innehåller det ju grädde och smör, men det kanske går att byta till laktosfria produkter (dock kan jag inte lova hur resultatet blir då eftersom jag inte testat det själv).
Moa-Stina

2014-03-05 @ 15:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0