Några hundra tusen

Åhh gosh! Jag är så sjuuuukt inredningssugen!! och börjar dessutom bli sugen på att skaffa hus! Då har jag ännu mer att inreda! AHH önskar ibland att jag bara kunde ta en dag och gå på stan och bränna massor av pengar på inredning och möbler! Men den sortens pengar har jag ju såklart inte...
Jag vet att det kanske är dumt att spendera mycket av mina pengar på inredning, på nått så "ytligt", men för mig känns det jätteviktigt. Fånigt nog får jag något slags lyckorus av ett fint, hemtrevligt, lantligt romantiskt, hem. Jag är ingen som behöver ha superdyra designer-saker (även fast det kan vara skitsnyggt, men oftast inte värt pengarna enligt mig), jag köper gärna begagnat, så länge jag tycker det är fint och trivs. Men trots inte dyra saker så blir det ju många beckar små...
Inte för att jag klagar över hur jag har det nu. Jag gillar min lilla tvåa och hur den ser ut. Men drömmen hade varit ett hus som jag kunde inreda precis som jag ville, för att göra det så det kändes hemtrevligt på mitt vis, ett hus jag älskade så mycket att det skulle vara jobbigt att skiljas ifrån - Mitt hem.
Mitt csn för denna månad är redan slut (och jag har fortfarande busskort att köpa).. men jag klarar mig, jag har mitt lilla lilla sparkonto jag tar ifrån. Men helt ärligt så hade faktiskt lite mer pengar på kontot inte skadat för tillfället... (och lite mindre bolån och studielån...)
Men som sagt, jag har det inte dåligt, jag är så lyckligt lottad i livet. Det finns så många som inte ens har en säng att sova på över natten eller ens tak över huvudet.  Men även jag måste ju få drömma.. lite iallafall.
 
läggan nyårsafton 2012
 

Kommentarer
Postat av: terese n

Jag är också sugen på hus! Tror jag har blivit en hemnetknarkare, är det samma för dig? ;)

Förresten tycker jag du har det jättefint hemma! ♥

Svar: Haha jag har väl alltid varit lite hemnetknarkare av och till ;) åh Tack detsamma sötnos!
Moa-Stina

2014-02-06 @ 08:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0