Nes eller cake?

Så, min brorsa fyllde 30 för en vecka sedan och i helgen hade vi födelsedagsfirande för honom. Som present gav jag honom en fin wiskeyflaska, men även 12 timmars arbete av en tårta liknande ett Nintendo 8-bitars som resultat. Han visste förståss inget om detta, ingen gjorde, och alla blev väldigt imponerade, mest av allt Petter. Tror han bkev mycket glad över tårtan :) vilket glädjer mig. Jag å andra sidan, blev halvnöjd över resultatet. Det var allra första gången jag faktiskt gjort en tre-vånings tårta från skratch och dekorerat den med heltäckande sockerpasta. Så med tanke på det så var det bra gjort, men om man kollade på sidorna så såg man att sockepastan hade börjat spricka när jag la på den och att det pyste ut lite chokladfrosting. Men somsagt, bra första försök iallafall :) och kul var det! (bortsett från några frustrationsutbrott)

(ps. allt var ätbart ofcourse)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0