"För jag ska kämpa tills den dag jag dör för att kvinnor ska ha precis samma rättigheter, möjligheter och tillgångar som män. Häng på!"

Ibland har man verkligen lust att skära av sig brösten, raka av sig håret. 
Efter det ta på sig hängiga stora kläder, stoppa en socka i byxan och dra på sig huvan.
 
För jag spyr på alla blondinskämt.
För jag spyr på alla "kvinnor ska stå i köket"-skämt
För jag spyr på alla förnedrande ord.
För jag spyr på alla som frågar hur mycket jag kostar.
För jag spyr på alla som tror dem har all rätt att dra i mina kläder för att kika in på mina bröst.
För jag spyr på alla som visslar och skriker efter en på gatan.
      och jag mår illa när jag tänker på alla som påstår att Sverige är jämställt.
 
 
Jag har kommit in på Genusvetenskap A i Umeå i höst. Jag hoppas att jag där lär mig saker jag kan bära med mig hela livet, som ett stöd och en hjälp i vardan. För som kvinna behöver man det. För som kvinna måste man vardagligen stå ut med sexuella trakasserier och diskriminering.
 
 
 
LÄS!
"För pojkar i den åldern gör så. De är bara förtjusta i dig. Och du kommer föralltid bara vara bra för att vara tjej. Jävla hora. Hör du det, du ville inte ha sex med en kille så nu är du en jävla hora. Ta det som en komplimang när någon taffsar. Det är så på krogen, bara att acceptera. Du överreagerade, han skämtade ju bara. Feminister är ju äckliga manshatare. Men hallå du hade kortkort och var svinpackad, då får du ju skylla dig själv att du blir våldtagen. Då är det ju fritt fram att våldta"
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0