Fixat tjusig repa - Check!

Har inte haft den bästa dagen idag.
Låg och vred på mig hela natten, kunde knappt sova alls + att jag hade mardrömmar :(
När det väl blev morgon och jag var tvungen att stiga upp så fick jag brottom och skyndade mig ut till garaget. Fick kämpa länge för att få upp dörrarna. De har inte plogat utanför oss på riktigt länge så marken blir som bara högre och högre lite helatiden. I morse var det typ 10 cm nyfallen klibbsnö framför dörrarna vilket jag försökte sparka bort lite och trycka upp dörrarna så gott det går i mina halkiga uggs. Jag tyckte jag hade fått upp dörrarna nog mycket för att kunna få ut bilen iallafall, men när jag väl började backa tror jag vänsterdörren for igen lite. Inte nog med att garaget är nog tight i vanliga fall, har bara nån centimeter på vardera sida för att inte klippa sidospeglarna. Den dörren har ett stort järnhantag på insidan (ett handtag som när du ska stänga den drar nedåt för att den ska haka fast uppe och nere. Ser ut som en laggård-dörr). Jag stannade mitt i backandet när jag förstod att nått tog emot, men det var tyvärr försent. Handtaget hade lyckats göra en tjusig djup repa på ca 25 cm redan. Repan sträcker sig egentligen typ 40 cm men det är inte lika djupt hela vägen.
Irriterad och stressad och nu orolig för att jag repat Antons bil och rädd för att han ska bli arg, så får jag varkligen inte upp dörrarna mer, oavsett hur mkt jag försöker sparka undan snö på baksidan av dem. Jag blev tvungen skriva ett snabbt sms till chefen, ringa och väcka Anton, berätta vad som hänt och be han komma ut och hjälpa mig.
Anton fixade bort snön med en lös planka (som vårat garage är fullt av!? typ består av innombords) på nolltid. Tur att han är stark och smart på att lösa sånadär situationer. Jag hade mer eller mindre lite panik. Har aldrig skadat en bil förr.. så..
Kom försent till jobbet gjorde jag givetvis också. Skrev direkt ett upprört sms till Terese, eftersom hon alltid är så snäll och orkar lyssna. Var nog faktiskt rätt så upprörd för terese skrev "Det är ju inte som om du kört på någon!". Hahaha tack Terese! ;-)
Tråkigt nog har jag även haft ont i ryggen och revbenen dag så jag har haft lite halvsvårt att andas av och till. Jag är ganska säker på att jag har låsningar i ryggraden i kotorna mellan skulderbladen vilket gör att smärtan där även går igenom till mellangärdet. Kanske även har några ben i bröstkorgen som sitter lite snett som gör att min lungvolym inte är på max. Mitt nya ställe i ryggen där jag har ont är där mellan skulderbladen och även lite nedåt mot svanken. Har ont i lendryggen lite smått helatiden, men det går som rätt bra ändå. Borde fara till kiropraktiker snart och fixa till låsningarna, men jag orkar inte slösa pengar på det! Det hoppar ju ändå bara tillbaka på en gång. För att det ska vara värt det ska man typ fara flera ggr efter varandra, men vem har råd med det lixom? Hallå, 500 kr per gång!?
Aja, nu har jag fått berätta hur trevlig min dag har varit, och fått beklaga mig lite.
Hoppas eran dag var bättre!
Nu är det typ helg för min del! :-) Jobbar ju lördag som vanligt dock, men tror det blir en riktigt trevlig helg. Imorgon ska jag och Anton fira att vi varit tillsammans i 4 år! :-] Har ju inget speciellt datum, typ kring mitten av januari blev vi tillsammans, men vi har inte haft tillfälle att fira det förren nu. På lördag blir det nog bara hederligt festande med Terr och kanske nån fler som har lust att vara med :-)
 
btw, här har ni bilder på hur fin Antons bil är nu efter jag repat den lite. Tror inte den är värd att lackera om dock. Det kostar nog mer än vad bilen är värd. Hoppas Anton kan leva med att köra runt med repad bil. Annars får vi ta och hitta på nått för att snygga till den lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0