Ny beställning från TiKei

Har beställt smink ikväll från mitt käraste TiKei. Senast jag beställde var i april 2012 och jag kan inte vara nöjdare! Har inte testat nått smink eller borstar som är lika bra. De är helt klart bäst, för allra bästa pris! Hade lite beslutångest ikväll men tillslut valde jag att klicka hem det lilla mineralfoundation kitet igen. Tog samma foundations som förra gången eftersom jag var så nöjd med dem, N2 & N3, men valde att ta en Bronzer Orginal och en Rouge Delight istället för två concealers som jag gjorde förra gången. Jag har fortfarande så mkt kvar av dem.
TiKei brukar vara jävligt snabba på leveranser så jag hoppas att jag har mitt smink innan helgen, bara inte posten strular eftersom det nyss varit juletider. Iallafall lär det ligga en fint paket i min brevlåda snart!
Btw, har testat tvätta min TiKei Flat Top borste för första gången ikväll... hoppas hoppas hoppas jag gjorde rätt och att jag inte har förstört den nu! Håll tummarna!
 
Jag rekommenderar verkligen TiKei till alla er som gillar mineralfoundations! Speciellt till er som brukar köpa dyra "i.d Bare minerals". Jag använde det förr men föll direkt för TiKei när jag testade det. Finns mycket fler nyanser vilket gör att det matchar hudtonen bättre, och speciellt borstarna är det stor skillnad på! TiKeis borstar är otroligt mjuka och hållbara. Dessutom inte gjorda av djurhår, så tummen upp för det! :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

syntetborstar tar upp mer än dubbelt så mycket puder på borsten så med andra ord så handlar det om kvaliteten på själva hårståret och de håller minst 3 år om du tvättar dem regelbundet :), så gethår som tas som tillverkning av borsten är inte skadligt för djuret alls :)

Svar: jo kanske tar de upp mer på borsten, det vet jag inget om. Dock så om man jämför TiKeis borstar med ids så är har jag upplevet att TiKeis är sjukt mkt mjukare och bättre, med eller utan tvättning. Hade min id i inte ens ett år, utan att tvätta dock, men den var dålig, skrapade typ huden och lossade jättemycket hår. Var typ bara kvar halva borsten mot slutet. En kompis som hållt på med smink i flera flera år, jobbat med det och driver en sminkblogg, såg min id borste och sa att jag absolut inte fick använda den nå mer! fick låna en av hennes Tikeis tills jag hade fått min egna. Jag har haft min TiKei borste i snart ett år nu, tvättade den för första gången förra veckan, inte för att det behövdes egentligen, en har alltid varit mjuk och inte lossat hår, men tvättade den för att jag tänkte att jag kanske kunde försöka ta hand om den så den håller ännu längre. :-) sen är det ju jättebra om gätterna inte mår dåligt att man tar deras hår, men tycker personligen ändå det känns lite mysigare att inte köra runt med djurhår i ansiktet :-)
Moa-Stina

2013-01-07 @ 23:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0