"Inte rasist men.."

Hej!
Har kommit på att jag inte har kommenterat hela grejen med SD och deras uttalande och filmklipp än. Har ingen bra anledning till det. Har bara haft tankarna fullt upp i annat.
Men egentligen har jag typ redan kommenterat det... dock för ca två år sedan då jag la ut youtubeklipp om bråket mellan Erik Almqvist och Soran Ismail. I deras youtubeinlägg fick man se en ihopklippt snutt från den riktiga filmen, men redan då tyckte jag att det tydligt visade att Almqvist och hans kamrater var hotfulla och otrevliga. Nu har ju somsagt hela filmen läkt ut (hur fan då undrar jag? men bra!) och där får man även höra Almqvist säga "Babbe", "Blattelover" och "Hora". Otroligt vidrigt tycker jag! Men jag är inte ett dugg förvånad. (Är dock förvånad att dem inte var lite smartare och lyckades gömma filmen bättre för allmenheten).
Detta är rasistiska och sexistiska uttalanden och detta (iallafall de rasistiksa värderingarna) är inget ovanligt bland medlemmar, högt uppsatta eller sympare till detta parti. Faktist så är det inget ovanligt att höra över huvu taget bland folk tycker jag! Och det måste vi motverka! Jag vill spy lite innombords varje gång jag hör något rasistiskt. Det skär och gör ont och jag kan verkligen inte förstå varför man skulle säga såna saker!? Det är verkligen jobbigt med folk som börjar sina meningar med "Jag är inte rasist men.." Och sen ändå fortsätter meningen med något rasistiskt. Om du inte har en rasistisk åsikt borde du inte känna behovet av att börja meningen med att försvara dig på det sättet.
Ojdå, kommer bort lite från ämnet kanske. Det jag skulle prata om var ju iallafall det som har hänt de senaste veckorna.
I slutet av filmklippet får man även se de tre Sverigedemokraterna förbereda misshandel genom att stjäla järnrör från en byggställning och börja försöka leta upp den berusade mannen igen. Hade detta skett i nån av det andra partierna bland deras högst uppsatta så hade detta låtit och sett helt befängt ut! Det hade aldrig tollererats ens lite!
Så självklart ska detta även gälla SD, och alla tre som var inblandade borde avgå och bli uteslutna ur partiet! punkt slut.
Fast jag skulle ioförsig vela att hela partiet försvann från riksdagen, men det kan ju tyvärr inte hända förrän 2014, och jag hoppas hoppas hoppas att Svenska folket inte röstar på dem!
 
Och som avslut tänkte jag visa ett youtubeklipp från sveriges typ bästa komiker och några bilder för att göra inlägget lite mer intressant.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Den sista bilden var väldigt fin. :)

2012-11-21 @ 22:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0