vänd världen upp och ner

igår natt sov jag ungefär 4 timmar, kanske lite mindre. Jag var vaken hela dagen, okej jag höll verkligen på att slockna där vid middagstid så anton lät mig powernapa i 20 min.. och tro mig, det var verkligen en powernap! Hann bara sluta ögonen sen sa anton att tiden var slut! :O Iallafall så höll jag på att decka hela kvällen men jag höll mig faktist till klockan halv ett och då somnade jag som en stock! :-D det var ju lixom det som var planen, och det fungerade.. trodde jag. Frams till jag vaknade upp till det jag trodde var morgon, men visade sig att klockan var 3. Så jag försökte somna om igen, och efter ett tag måste det ha fungerat för jag vaknade sedan upp en timma senare och hoppades på att klockan var mer. Lyckades små slummra om ändå i två timmar till. Klockan 6 fick det vara nog. Kunde inte somna om längre. Så.. lite bättre natt i natt ändå, men fyfasen vad jag ligger efter i sömn egentligen. Jag känner att hela min kropp är matt och slut. Tänkte att jag måste försöka vända på dygnet.. bara det att jag inte tror att det handlar om det. Det fick vi ju typ bevis på i natt. Jag kan helt enkelt inte sova på nätterna. Men när det börjar närma sig morgon och jag måste stiga upp, då börjar jag känna att ögonen tynger. Känner mig så konstig, sliten på nå sätt. Önskar att hela världen kunde vändas upp och ner och att det skulle vara OK att sova mellan 9-17 på dagarna istället för att jobba/gå skola.
Aja, anyway, ska till frissan om ett tag så måste väl börja göra mig i ordning strax. Känner nu att jag kanske måste hinna med att ta en liten nap på 15 min, ögonenlocken har börjat falla nu...

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ge inte upp. Fortsätt försöka hålla dig vaken till kvällen/natten. Du kan ju lägga dig lite tidigare än halv ett om du är supertrött. Efter kl.10 är det ju okej. ^^ Det kommer att vända på sig tillslut och du kommer att sova hela nätter.

Ett tips, om du vaknar under natten: kolla inte på klockan. Det gör en bara stressad och så är det svårare att somna om. Du behöver ju inte veta vad klockan är om du har ställt den på en bra tid att stiga upp. :)

2012-01-25 @ 12:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0