Vad hjärtat är fullt av talar munnen

Rubriken är tagen från min kloka svärmor, och jag tyckte den passade bra ihop med en text jag såg idag. Jag brukar inte publicera och använda sånahär här djupa texter så mycket. Gjorde det rätt mycket för typ fem år sedan men har nu när jag blivit äldre börjat tycka att de är rätt fåniga haha men men. Denna gillade jag iallafall :-)
Det finns så mycket folk som har så mycket hat i kroppen, som snackar mycket skit för att de antagligen inte har så mycket annat att prata om.
Klart alla kan vara negativa, lessna, deppiga eller arga ibland. Men att ständigt ha ett hat mot människor och alltid tänka negativt, ständigt klaga på sitt liv och tycka synd om sig själv, vara falsk eller ja.. bara vara förbannad och arg helatiden. Det leder inte till ett positivt liv! Och är ditt hjärta alltid fyllt med hat, så lär det komma ut hat ur din mun genom det du säger.
Nu menar jag inte att jag är värsta positiva karamellen här, men man försöker väl så gott det går :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0