Dagen före sista dagen på året.

Så har snart två veckor gått. Och för mig som är medsörjande är vardagen igång i vanlig takt.
Idag är jag ledig, vilket innebär förberedelser inför imorgon. Efterrätten ska göras och bordet ska dukas och pyntas och lägenheten städas. Aniara ska till grubbgatan och därmed ska filtarna bort från soffan. Mat, drinkingredienser och silverschampoo ska inhandlas. Jag ska duschas och kläder och smycken ska läggas fram.
Jag ser fram emot morgondagen! :-) Det känns kul att käka lite finare mat, dicka gott, leka lekar och umgås med vänner. Vi blir inte så många, 6 pers, men det passar bra i vår lägenhet :-)
För en vecka sedan trodde jag inte att jag skulle sitta här idag och planera pynt och mat. Ett tag trodde jag att det kanske inte skulle bli nått nyårsfirande för min del. När något fruktansvärt hemskt händer så känns allt planerande så värdelöst. Allt ytligt blir onödigt och det enda som spelar roll är ens nära och käras hälsa och välmående.
Jag är dock mer peppad än jag trodde jag skulle vara inför imorgon. Och jag är glad för det! Glad för att vi kan ha kul och skratta.
Men nog tänker man fortfarande. Jag tänker på Emmy och Robin varje dag.
Väg 95

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0