Alla ♥-dag

Det var igår de ja!
Vi har 365 dagar/år att vara romantiska på, men jag tycker ändå den 14/2 är en perfekt dag att älska varandra lite extra mycket.
Jag hade en underbar kväll. Jag och anton fick skjuts av vår chauför till Los Pepes vid sju-tiden. Vi satt oss ned vid vårt bokade bord för två och beställde Valentin supén. In fick vi ett glas guldskimrande mousserande vin tillsammans med vår förrätt -räktoast med en generös bit krämig chevreost. Till varmrätten, som bestod av mediumgrillad pepparrullad oxfilé med päronkonjakssky samt klyftpotatis, serverades jag ett glas av husets vita vin och anton en uppfriskande fanta. Desserten var en vaniljpannacotta toppad med björnbär och hallon och till det beställde vi in en kaffe och en kaffelatte. Hela kalaset var det jag som bjöd på, trots förmåner att känna personalchefen, blev detta det absolut dyraste jag någonsin ätit (när jag åtminstone betalat själv). Vi går aldrig ut och äter på fina restauranger så vi förtjänade att få skämma bort oss lite. 698 svenska riksdaler blev denna Valentin middag men det var otroligt mysigt och romantiskt och maten var top notch! (jag saknade kanske lite sallad till varmrätten, men jag är ju salladstokig). 
Efter den fina middagen promenerade vi till bion i det kyliga vädret. Eftersom vi var mätta köpte vi varken popcorn eller dricka utan vi gick direkt ner och satte oss i biosalongen. På duken visades "Love and other drugs" , en riktigt vacker och perfekt film att se en sådan romantisk dag som igår.
Efter filmen var slut ringde vi vår chaufför för att ta oss hem. Hemma serverades årets första semla och resten av kvällen spenderades med att se "Alice i underlandet" och mysa tills vi somnade i varandras famnar.
Kan en alla ♥-dag bli bättre?
Ja, detta var alla bilder jag tog...
försökte med en pussbild, men anton tycker sånt är lite pinsamt







En puss till min älskling. Tack för att du finns och för att du gör mig lycklig♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0