Välkommen till blodcentralen

Jag är så rädd att jag skakar. Om jag är så här nu, hur kommer det bli när jag väl är på lassa? Hoppas bara inte att jag svimmar eller kräks.
Vad gör man inte för att hjälpa till.


UPDATE:
Blev ingen blodgivning denna gång heller... är inte lika besviken som förra gången dock, för då var jag fullt frisk och inte lika nervös. Jag var ju så nervös denna gång att jag hade skakat hela morgonen och eftersom jag är en förstagångsblodgivare så tyckte dem att för min egen skull så skulle jag låta bli att ge blod eftersom jag haft hosta i två månader. Dem vet inte hur min kropp kommer reagera på blodgivning och om de tappar mig på blod nu när mitt immunförsvar kanske inte är fullt så starkt som vanligt så skulle jag kunna bli sjuk lagom till jul vilket dem inte tyckte skulle vara så kul för mig. Dem tyckte inet om att behöva skicka hem mig igen, och dem gav mig creds för att jag tagit mig dit igen trots nervositeten.
Som sagt, jobbigt att ha förberett sig igen och inte fått ge blod, men är inte så himla besviken ändå, det är ju för mitt eget bästa :) Får en kallelse i början av februari igen, så nya tag då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0