Defend yourself

Efter jobbet idag drog jag med min syster till ett Ung Vänster engagemang på folkparken. Det var feministiskt självförsvar för tjejerna och nått som kallades feminism & killar, för killarna. Bortsett från de störande högstadietjejerna, som är så jävla osäkra på sig själva så de måste låta hela jävla tiden, fnittra, not pay attention, sms:a och vara allmänt jobbiga, så var det mycket givande kurs och roligt dessutom! Samtidigt som vi var allvarliga och verkligen disskuterade skillnaderna som råder mellan män och kvinnor och att vi faktist lärde oss hur vi som bäst försvarar oss mot mäns våld, så hade vi faktist kul. Vi fick ju skrika och lära, vilket fakitst kan vara kul ibland ;-)
Nu jävlar om jag skulle bli överfallen, de skulle få smaka på åskan och blixten! Haha nja, kanske inte riktigt.. men jag kan iallafall säga att jag nu är mer redo än förut om något hämskt skulle hända mig eller om jag ser någon bli överfallen. Det var ganska simpla saker och självklart är det de för en anledning. Det ska vara enkelt att försvara sig. Men ändå, jag hoppas verkligen, att om det någon gång skulle hända något fruktansvärt, att jag inte bara grips av panik och chock, utan faktist kommer ihåg det jag lärde mig idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0