Första olyckan med bilen

haha så himla klantig dam!
Jag hade varit ute och öveningskört och stannade vid vägkanten utanför mig. Då jag skulle kliva ur bilen och hedde upp dörren kom det två cyklister. Ena var en dam som tvärnitade då jag hedde upp dörren. Hon måste ha trott att jag skulle smälla upp den hela vägen, men i själva verket var hon långt ifrån! Hon hade inte behövt tvärnita, hon hade bara behövt cykla vidare så hade ingenting hänt men nej nej, hon ville tvärnita.. och for över cykeln och ner med huvudet i marken.
För det första ska man inte cykla så nära en bil som just har stannat om man är rädd att den ska slänga upp dörren helt och man ska råka cykla in i den. Och för det andra så varför i hela friden svängde hon bara inte lite åt vänster när hon såg att det steg ur folk ur bilen?
Damen! Lär dig cykla en bit ifrån bilar som just stannat! Du är också en del av trafiken och du ska väll för tusan också veta att man ska hålla sig en bildörr ifrån bilar som är nyparkerade!?


Hahah bara lite irri för hon kanske tyckte det var mitt fel att hon nu har ett skrapsår i pannan... Men faktist så var det hennes eget fel, hon hade inte behövt göra som hon gjorde.



En bild på när nina ramlade med cykeln i höstas.. fast av en helt annan orsak ;-)


UPDATE: parkerade på samma ställe nyss efter att ha vart ute och kört en sväng till. Testade då att he upp dörren helt och hållet och stå på platsen hon tvärnitade och föll. Hon hade absolut inte farit in i dörren även om jag hade smällt upp den helt! HAhaha hon tvärnitade och föll alltså helt i onödan stackars dam.

Kommentarer
Postat av: a

stackars tant:D men hon är fortfarande en oskyddad trafikant!;]

2010-05-24 @ 11:16:46
Postat av: Moa-Stina

ja fast det var ju helt hennes egent fel eftersom hon inte hade behövt tvärnita ;)hon kunde lika gärna ha ramlat av cykeln bara för att hon tappade kontrollen, så lite hade bilen att göra med själva händelsen ;P

2010-05-24 @ 18:34:32
URL: http://moastinalindstrom.blogg.se/
Postat av: nina

hahaha alltså fan va vingligt de kan vara ibland :] Måste göras om i sommaaaar!:D

2010-05-24 @ 21:03:30
URL: http://jellybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0