It's all about God.

Ska man alltid tacka Gud?
när man vinner en stor tväling
när läkarna lyckas rädda ett liv
när man klarat sig genom en jobbig tid
när man vill att något bra ska hända
Är allt Guds förtjänst?
är det inte din egen förtjänst och dig själv du ska tacka för att du vann
är det inte läkarnas goda kunskaper och det är dem vi ska tacka när de räddat ett liv
är det inte en själv man ska tacka och vara stolt över att man klarade sig egenom en svår tid
är det inte en själv som ska ta saken i egna händer och se till så att något bra händer



Jag vet inte vad ni andra tycker, om ni tror på Gud, inte tror på Gud eller nått där emellan men jag tycker iallafall man tackar Gud för alldelens för mycket. Såg nyss finalen på "So you think you can dance" och han som vann tackade Gud. Han sa "Thank you God. It's all about GOD!" och jag blir nästan arg. Det är ju hans egen förtjänst! Tacka dig själv som är en sådan bra dansare!
Visst har jag med tackat gud i några desperata stunder.. när man mått dåligt eller fått panik nån gång har väl även jag bett till gud. Jag vet inte vad jag tror på, men det är iallafall inte Gud och jag blir nästan arg att vi alltid tackar Gud för allt bra som händer.
Vet inte vart jag skulle komma med det här, hoppas ingen tagit illa upp men, 
det är i alla fall något att fundera på tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Bra skrivet. :)

Jag håller absolut med dig. I UFC så är det många fighters som är väldigt religiösa (särskilt de från brazilien) och om de vinner så tackar de alltid gud och säger "I wanna thank god for helping me win this fight". Men alltså, om det nu fanns en gud inte skulle han hjälpa en människa vinna sin match, de var ju två stycken. Ska han inte hjälpa alla? Då skulle ju ingen vinna. Och nog skulle en gud ha viktigare saker att hjälpa människorna med än en tävling/match.

Skumt tycker jag.

2010-02-26 @ 00:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0