En manifestation för mångfald.

Jag blev upprörd igår när jag läste allt detta om det lite föränadrade luciatåget som gjordes i år. Jag hade tänkt avreagera mig här på bloggen men jag ringde Anton istället och som vanligt fick han mig lugn så jag slapp skriva en hel novell här ;-) Iallafall kan ni ju läsa detdär och göra er egen uppfattning och säga vad ni själva tycker men jag säger bara såhär:
Jag är stolt över att vara svensk, jag älskar sverige, är jätteglad att jag har fått växa upp här i sverige och jag har svårt att tänka mig leva någon annan stans än här i Sverige. Men jag är inte stolt över att leva i samma land som de som beter sig främlingsfientligt. Det är inte ett sådant Sverige jag vill leva i.
I mitt Sverige är alla lika världa.

Ne, nu kommer nog antons mamma snart och hämtar upp mig. Det blir att spendera mina två lediga dagar i Svansele. Sen blir det jobb enda fram till jul så vet inte om vi hinner träffas nå mer innan dess.
Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja, hur folk kan reagera. Komentarerna var ju fruktansvärda.

Jag tycker det var en fin tanke och med alla färger såg det nästan ut som ett Pride tåg. :) För mångafald, inte bara i etnisitet utan också sexuell läggning och allt annat som kan göra oss "olika". Så ser jag det^^

Varför ska folk vara så arga över det?

2010-12-15 @ 23:15:53
Postat av: Jennifer

Bra att du har något jobb iallafall. :)

Själv försöker jag febrilt leta efter något ställe att arbeta på.

2010-12-16 @ 11:35:50
URL: http://abrokenheartedprincess.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0