Gråskala

När det är nått som får en att känna ett litet jobbigt tryck i bröstet.
En känsla som kan få en arg, ledsen eller irriterad.
Medans är man lixom bara. Man vill inte låtsas vara helt glad, men man vill inte heller vara jobbig och dra upp vad man känner, för det känns fånigt. När man får frågan om vad som är fel svarar man som man alltid gör, att inget är fel. Men allt är inte heller helt rätt, inte helt okej. Måste det betyda att nått är fel? Måste: "inte helt rätt", betyda fel? Finns det bara svart eller vitt, eller finns det något där i mellan. En slags gråfärg. En känsla som är svår att veta vad man ska göra av, svår att glömma bort och svår att få någon att prata om.
Jag kan ofta få en gråfärg i bröst och mage och jag borde lära mig att prata om den, men de gamla vanorna sitter fortfarande fast. Att bara suck it up och låta allt vara okej.



Bara lite jag funderade på nu på kvällskvisten. Hoppas ni förstår någorlunda vad jag talar om för gråkänsla, eller ja, kanske borde jag hoppas att ni inte förstår så ni inte brukar känna det. Fast om ni skulle känna igen det betyder det att jag inte är ensam om att känna så once in a while.

Nej, nu måste jag SOVA! Jag har Halken i Fällfors imorgon! Är nervös men det kommer nog bli kul tror jag :-) fast känner ingen fler som ska dit men, man får väl lära känna nån :-P Ska dessutom till Önska och köpa upp mitt presentkort på 300 kr. Butiken ska tydligen upphöra vilket betyder att det är 25% på allt, vilket betyder att I'll better hurry up!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0