En lycklig dag.

" För 19 år sedan kom den finaste av de finaste att entra jorden. För 19 år sedan öppnade den sötaste, blondaste lilla flicka sina ögon. För 19 år sedan föddes DU. Den dagen, för exakt 19 år sedan, är en av de bästa i mitt liv. Jag låg ännu bara i mammas mage helt ovetande om omvärlden, men nu 19 år senare, vet jag att även i magen var denna dag en oerhört lycklig dag. Ja, det är inte svårt att räkna ut eftersom att du med ditt underbara leende, dina tindrande ögon och ditt härliga skratt ger alla som kommer i din väg ett smakprov på vad ordet lycka betyder. Och jag vill tacka dig, tacka dig för att du inte bara gav mig ett smakprov utan jag, jag fick en stor stor tugga! Att ha dig som bästa vän är bland det finaste i mitt liv, jag vet att både jag och du vet att vad som än händer är det du och jag, vi - Röd&Blå. Judit Moa-Stina Lindström du, du är värld det allra bästa och du ska veta att jag gör allt i min makt för att du ska må lika underbart som du förtjänar att må.
Jag älskar dig som en syster, för det har du alltid varit och kommer alltid att vara. Ja, man säger att alla människor är unika men du är så mycket mer, du är verkligen en som sticker ut i mängden - ja, i mina ögon glänser du lite mer än alla andra, lyser lite starkare och älskas lite djupare. Det jag vill ha sagt är helt enkelt att du är min allra bästa, bästa vän och jag hoppas du får en toppendag såhär 19 år efter den underbara sommardag då ditt leende log för första gången! GrattisGrattisGrattis på födelsedagen!:*:*:*
"

Denna fina text fick jag på ett 10 sidors långt sms tidigare idag. Jag fick denna underbara text av min bästa vän Anna Enmark ♥.
vad säger man då när man får läsa såna vackra ord om en själv? Ärligt talat visste jag inte alls vad jag skulle göra. Skulle jag skratta, gråta? Skulle jag skriva tillbaka ett 10 sidors sms med lika många fina ord? Men hur skulle jag kunna hinna göra det innan jag skulle ha körlektion? Ne, det bästa var att skriva ett tack inlägg här tyckte jag och jag hoppas du uppskattar detta mer även fast jag inte är säker på att jag är lika bra som du på att skriva en lika vacker och lika lång text.

Du vet hur otroligt mycket du betyder för mitt liv. Att ha någon som du, som man vet alltid finns där, som alltid ställer upp, som alltid vill lyssna, som alltid förstår, som man alltid kan skratta med, men även gråta med är något som alla borde få uppleva. Att ha någon som du som uppskattar även de små saker jag gör, så som att lägga små presenter på klädhyllorna på rasterna när vi gick i olika klasser på mellanstadiet, som att sjunga tills vi somnar, eller pratar tills du somnar ;-) Jag har haft dig i mitt liv sedan vi var 9 år och jag kan inte tänka mig att leva ett liv där jag inte har dig som min bästa vän. Vi kommer inte alltid bo i samma stad som vi gjort nu i 10 år av vänskap, men jag vet att vilka länder vi än bor i, hur långt avståndet än är till varandra så kommer vi alltid hitta tid till att träffas. Vi kommer alltid vara lika nära vänner.
Nu tänkte jag avsluta mitt tack med att fräscha upp ditt minne med en text som jag gav dig tillsammans med en fin låt då du fyllde 18 år. Jag hoppas du uppskattar orden lika mycket nu som du gjorde första gången du läste dem. För jag menar de lika djupt från mitt hjärta nu som jag gjorde då när jag skrev dem.

" När det väl kommer till kritan att berätta hur mycket du betyder för mig, borde jag börja med: "Jag vet inte vad jag ska säga.." Men varför börja så när jag faktist redan vet allt jag vill säga!?
Jag älskar dig.
Det har jag gjort sen den dagen vi blev bästa vänner.
Du är underbar.
Det har du hört många gånger men jag hoppas du aldrig blir less på det.. för jag blir aldrig less på att säga det.
Du är en del av mig.
Och jag hoppas jag är en del av dig.
Vi har delat mycket tillsammans..
men det finns också saker vi inte delat.
Men oavsett vad har du alltid funnits där för mig i alla lägen. Och jag vet inte om jag kan tacka dig nog mycket för det.
Jag har alltid roligt med dig.
Haha, det är jag säker på att det aldrig kommer ändras.
Vi är bäst tillsammans!
Det vet jag, det vet du, det vet alla, för det syns!
Alla skratt och alla minnen vi skapat hoppas jag kommer följa dig hela ditt liv.
För vet du vad? Hur tokiga, knasiga och fåniga vi än kan vara tillsammans...
Är du min bästa vän!
And I will follow you into the dark. "

bild från i helgen på min födelsedagsfest. Jag, du och vår sangria :-*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0