Ett lätt val.

" Så länge du måste arbeta för din överlevnad, då röstar du arbetarparti, och den dagen du har så mycket så du inte behöver arbeta, då fortsätter du att rösta arbetarparti för att trygga samma situation som den du har kommit i åt dina och andrar barn som kommer efter deg "

Några visa ord jag fick höra av någon som hade hört dessa ord av sin egen far. Jag hoppas dessa ord kan hjälpa vissa inför de val vi har i höst. Många ungomar tycker det är ett svårt val vi står inför, och jag förstår det. Det är många som aldrig varit insatta men nu när de också kan vara med att påverka så hör de bara de små orden som "Sänkta skatter"-från de blå och kanske "Välfärd"-från de röda. Vad betyder dessa ord egentligen?
Även jag som känner mig själv ganska insatt vet inte ens hur jag ska kunna förklara den politik jag tror på på det bästa sättet. Men hur vet då ens jag vad jag ska rösta på i detta svåra val?
För mig har det aldrig varit svårt. Jag vet vad jag tycker är bäst för allmenhetens välmående och mitt eget. De fyra senaste åren har jag inte kännt av att det blivit sämmre. Jag bor hos mina föräldrar som har höga löner och jag blir nästan aldrig sjuk och måste inte ta hand om min egen ekonomi så självklart påverkar politiken inte mig lika mycket som tex mina äldre syskon. Jag har kanske inte märkt det, men det betyder inte att jag inte vet det. Nu har jag gått ut gymnasiet, vill skaffa eget boende och jobb och allt såndär vuxet som innefattar. Nu kommer jag påverkas mycket mer. Sverige är ett bra land att leva i, och jag vill fortsätta ha det så! Den nuvarande regeringens fyra år är över nu, och efter detta val hoppas jag det är över för gott.


Så seriöst detta inlägg blev haha!
Aja, lägger in en låt som ni säkert blivit less på för jag har lagt ut den flera ggr.
men den är bra och sann! så njut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0