Svar på frågorna på frågestunden.

Frågestunden är över! och här har ni svaren :-)


Fråga 1: Varför är du så söt?
Svar: För jag har ju så söta kompisar, och man blir ju som man umgås :-]!

Fråga 2: Kan du baka kaka åt mig?
Svar: Ja det kan jag anko, vad för någon kaka vill du ha? ;-)

Fråga 3: Varför heter du just moa-stina?

Svar: Ja du, det vet jag inte helt säkert men alla vi syskon har dubbelnamn och det beror nog på att mamma tycker det är fint med dubbelnamn. Jag skulle egentligen hetat Sanna-Maria men mamma&pappa ändrade sig för de tyckte väl jag passade som en Moa-Stina och tyckte nog bättre om det namnet :-).

Fråga 4: Brukar du störa dig på småsaker?
Svar: Det beror på. Vissa dåliga dagar som man tyvärr har ibland kan man störa sig på rätt många saker men jag brukar försöka att inte visa det (vet inte hur duktig jag är på det men försöker iallafall). Men oftast stör jag mig väl bara på om typ halsband hönger fel eller så. Tror jag brukar vara en rätt ostörd person, man kan ju hoppas iallafall :-)

Fråga 5: Vad tycker du om gifflar?

Svar: Jag GILLAR gifflar! Mums :-P! Vissa brukar uttala sig om att de är torra, men det är fel enligt mig. De är saftiga, kletiga och riktigt goda! De påminner mig om hemavan och husbilsresor från barndomen.

Fråga 6: Gifflar eller vanliga bullar?
Svar: Även fast jag verkligen gillar gifflar kan inget slå en nybakt bulle!

Fråga 7: Vanilj eller kanel eller chokladbullar?
Svar: Åh mums så gott allt är! Men jag tror ändå vanilj är no.1 !

Fråga 8: OM jag försvann... skulle du ta Vietnamesen på matfesten då :(?
Svar: Troligtvis inte.. han skulle påminna för mycket om dig, men på samma gång inte vara du, så tror inte jag skulle klara av det. Förresten älskling, DU SKA INGENSTANS! jag vill leva med dig hela mitt liv.


Fråga 9: Vilken är din favorit mat (A)?
Svar: Jag gillar verkligen det mesta men en riktigt god grekisk sallad är nog det bästa som finns!


Fråga 10: Vad vill du bli när du blir stor?

Svar: Oj, det var inte den lättaste frågan. Just nu är min hjärna helt uppochned vänd, jag har nästan inte den blekaste aning vad jag skulle vela hålla på med. Men jag tror jag skulle trivas med ett jobb innom foto & design men kanske även på ett eget gulligt caffé :-)


Fråga 11: Vad vill/ska du göra efter du tagit studenten?
Svar: Ja, vill och ska är ju helt olika saker. Vad jag skulle vela är antingen att fara till stockholm och jobba ett år, fara och jobba som au pair eller fara till norge och tjäna en kosing. Ska - det får jag se med tiden.

Fråga 12: Tror du jag skulle passa i blondröd hårfärg?
Svar: Systra mi, jag tror att du har frågat mig detdär förut och saken är den att jag inte minns vad blondröd är för färg. Men du har haft många färger genom dina dar och jag tror inte det finns någon färg som ser dålig ut på dig. Om det känns rätt, go for it ;-)

Fråga 13: Vilket ämne tycker du är roligast i skolan?
Svar: Vi har inte hunnit komma igång med nå riktiga skolarbeten än så de flesta verkar hyfsat lika i rolighetsnivå, men jag tror jag ändå måste säga Ensamblen :-) jag får ju sjunga och spela instrument 5 timmar i veckan, och det är ju inget jag tackar nej till :-)

Fråga 14: Har du nån speciell talang eller trick?
Svar: Nemen, vilka svåra frågor du ställde ;-)! Talang eller trick... eh, själv har jag inte upptäckt något sådant men jag har hört flera gånger, speciellt från Catharina (antons mamma), att jag är socialt begåvad. Vilket jag blev ritkigt glatt överraskad att höra :-]

Fråga 15: Vad tycker du att du är bra på?
Svar: Jag tycker jag är bra på att ...OJ vad det stod stilla.. Jag tror inte jag är bra på något egentligen. Jag är varken dålig eller bra, jag är hyfsad på det mesta. Fast okej, något jag är expert på måste ändå vara att kramas :-]!

Fråga 16: Målar du nått nu för tiden? Du var ju så intresserad av det när du var liten. ^^
Svar: Nej tyvärr målar jag knappt nu förtiden. Jag har nästan ingen fantasi kvar :-( Jag vet inte vad jag ska rita och jag är inte nog engagerad för att försöka göra något realistiskt fint.

Fråga 17: Vad är det äckligaste du vet?
Svar: Jag tycker inte så mycket är äckligt egentligen så jag har inget utnämt "det äckligaste". Men blod och höga höjder är något jag verkligen börjat ogilla de senaste åren.

Fråga 18: Vill du gå och se Emil Jensen med mig när han kommer till nordanå?
Svar: Ja det vill jag väldigt gärna göra :-)!

Fråga 19: Varifrån får du inspiration till din klädstil?

Svar: Min inspiration tar jag från allt jag ser. Från de som är mode, från reklam, från bloggar, från vänner, från nått jag sett på film m.m. Jag blandar även nått gammalt jag hittat i gerderoben med det jag köpte denna vecka. Men jag tycker inte jag har en speciell klädstil, eller ja.. kanske har jag det.. eller jag vet inte. Men jag tycker om det mesta och jag tycker man kan göra det mesta fint bara man matchar det rätt och bär det på rätt sätt. Jag gillar att blanda olika stilar till olika humör och tillfällen. Ändå så brukar vänner kunna säga att vissa klädesplagg som jag på något magiskt sett dras extra mycket till "ser ut som jag". Det brukar vara rätt roligt att höra :-)

Fråga 20: Kan du inte lägga ut bilder på hur du sminkar dej ;D?
Svar: Eh haha jag tror jag tyvärr skulle känna mig rätt fånig om jag gjorde det ;-S men kanske någon gång innan fest eller nått! Håll utkik! :-)


Tack så mycket för alla frågor! :-D har varit ett nöje att svara på dem.

Kommentarer
Postat av: marrr

alltså jag vet jag hann ju aldrig fråga nått=( skäms.. du kanske kan ha en liten frågestund för bara mig nån gång (A)

ps. gifflar......

2009-09-04 @ 18:25:03
URL: http://martinadegerman.blogg.se/
Postat av: emelie

Vilken fin bild :)

2009-09-11 @ 22:23:07
URL: http://emelieoreskovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0