The 60's


Sitter och lyssnar på 60talslåtar nu till Ensamblen imrogon. Vi sa typ att vi skulle spela "behind blue eyes" innan vi slutade idag men jag vet inte... den är ganska låg att sjunga vilket blir lite smått svårt för mig om vi inte byter tonart. Men annars tänkte vi "The house of the rising sun" vilket jag kan utan&innan nästan eftersom jag sjungt den i sinne när jag var mindre, så den skulle ju funka suvve men då började jag klicka runt och hittade att även "Stand by me" och "I say a little prayer" är gjorda på 60talet.. och hur ska jag kunna motstå att försöka få de andra att vela spela nån av de låtarna istället!?  Tex "I say a little prayer" vill jag ju ha på mitt bröllopp nån gång i
framtiden så den skulle ju vara härlig att få sjunga men bara det att vi inte har nå noter till den åså.. ja men det blir ett bekymmer imorgon, måste ju höra vad alla andra vill, det blir kanske röstning eller nått sånt.
Ne nu ska jag ta mig en filtallrik innan jag börjar packa för friskvårds och Afro PowerDance med marrebarre! :-D ska bli spännande ;-) right marr?

Aretha Franklin - "I say a little prayer"

The Animals - "House of the rising sun"

The Who - "Behind blue eyes"

The Soul Shouters - "Stand by me" (här med John Lennon, orginalet fanns inte)


Kommentarer
Postat av: marrr

jag tycker det var kul, bara att fara igen nån dag :)

2009-09-07 @ 20:02:25
URL: http://martinadegerman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0