Kärlek är allt som behövs

Nu har jag kollat på många bloggar där folk skrivet att alla hjärtans dag är överskattad, löjlig  osv osv, och jag säger såhär som jag kommenterade på Viktorias blogg:
Det klart, ALLA vet att alla hjärtans dag är överskattad. bara komersiellt skit för att affärerna ska få sälja så mkt hjärtformade saker som möjligt. Men ändå har jag sett fram emot denhär dagen jättmkt detta år. Men det beror ju på att jag har någon som jag verkligen vill spendera dagen med. Många som är ensamma känner sig ännu mer ensam, och det förstår jag. Men jag tycker inte att alla hjärtans dag ska glömmas bort. Man behöver inte köpa massa saker, man behöver inte spendera dagen med "the one true love", man behöver kanske bara säga till dem som står en riktigt nära: "Jag älskar er". Kärlek betyder inte bara förälskelse, kärlek är allt, alltså även vänskap.
Så spendera dagen med någon/några du gillar, trivs med och mår bra med så har du en lyckad alla hjärtans dag.


Så.. vad tycker ni om min kommentar? Är den inte rätt vettig ändå?
Iallafall så måste jag dra nu, måste en sväng in på stan för ett litet ärende (A)


vi ses♥

Kommentarer
Postat av: ISAbelle

Alla hjärtans dag är bara fjantigt. Varför kan man inte säga att man älskar nån bara en helt vanlig dag? det känns mycket mer speciellt att höra meed tanke på att nu känns det bara som att alla skriver kedje sms "ha en underbar alla(L)dag" osvosv. bara min åsikt. så denna dag kan stoppas upp nånstans peace. hihi

2009-02-14 @ 15:27:57
URL: http://isaabelleee.blogg.se/
Postat av: Moa-Stina

visst ska man säga att "jag älskar dig" en helt vanlig dag, men varför skulle det orden betyda mer en vanlig dag? ett "jag äslkar dig" betyder väl lika mkt vilken dag som hälst, om det sägs av någon som verkligen menar det?

Och i demdära kedjesms:en så står det ju faktist inte -jag älskar dig

utan det står egenltigen -ha en bra dag

Visst?

Iallafall, bara för att man är ensam så borde man inte klanka ner på dagen tkr jag. Jag har varit ensam alla adnra år, och förra året var alla hjärtans dag bara en plåga, men aldrig har jag tyckt att man ska skippa den dagen. Jag blir glad av att se alla som faktist tar den dagen och bara egnar sig åt sin käraste, bästa vännen, familj mm. Men det kanske bara är jag.

2009-02-14 @ 16:15:32
URL: http://moastinalindstrom.blogg.se/
Postat av: Anna-Kajsa

Jag håller med stina. Visst, man ska visa folk man tycker om att man gör det vilken dag som helst och det kanske är löjligt att man behöver en speciell dag till det. Men det finns jättemånga som är dåliga på att visa det vanliga dagar och då tycker jag det är bra att alla-hjärtans dag finns.

Om man är dujktig på det andra dagar behöver man väl inte en speciell dag till det. Men det som inte gör det vanliga dagar har ingen anledning att klanka ner på alla-hjärtans dag. Det är dom som behöver den. :P

2009-02-14 @ 16:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0