Stockholmshelgen.

Hej hej hej! Paketet jag skulle hämta ut var inget paket.. det var ett brev där det stod att jag hade ärvt 12500 kr av en släkting som gick bort för elva år sedan... Tror ni det stämde?    Nä självklart inte! Pappa hade ärvt 50000kr men hade delat ut det till alla syskon för nån speciell anledning för det blev lättare så. Sen har han lagt pengarna på aktier osv.. så inga pengar rakt ner i fickan till mig icket :-( Men men, som tur var så trodde jag inte på brevet när jag fick det. Jag hade en aning om att det inte stämde som tur var :-) så blev inte så fullt besviken som jag kunde ha blivit.

Tänkte skriva lite om stockholm dårå :-). Blev som förväntat en riktigt lyckad och mysig helg i huvudstaden, är kanske bara lite besviken att jag inte hittade så mycket på stan som jag ahde hoppats, men då har jag ju pengar över som tur är som jag kan spendera senare om jag hittar något här i stan eller så.
  Aja, på lördagen kom vi fram vid 9-tiden på morgonen och vi for direkt och började flytta saker från en lägenhet till en annan. Mycket svett och jobb blev det fram till tre-tiden då jag och älskling for och checkade in på Elite hotell. Vi for ut och åt tacomat på kungshallen och sen köpte vi fett och myste tills vi somnade på hotellbädden.
  På söndagsmorgonen tog vi lite sovmorgon, åt god fruckostbuffé och sen skyndade oss iväg på stan för att kika lite innan vi tog oss till grönan :-) Eftersom anton inte är värsta karusellåkaren så åkte vi inte speciellt många åkattraktioner (+att jetline & insane var stängda) men vi gick åtminstone spökhuset till antons glädje! Jag var rädd hela vägen igenom och inte nog med det.. vi hade två gallskrikandes tioåringar bakom oss! Hjärnblödning tänkte vi. På kvällen gick vi och åt middag med mina föräldrar, min syrra och hennes pojkvän. Vi åt på en Vietnamesisk resturang  ;-) tänkte att anton kanske skulle passa in + att det var riktigt god mat! Där fick jag även två av de presenter jag önskade mig  -iCurl & nitskorna från melba :-D. Är ritkigt stolt över min planktis på middagen :-]. Han är lite blyg för dom som inte vet, men middagen klarade han riktigt bra. Pratade mycket för att vara han och vågade till och med låta mamma&pappa bjuda på en öl till maten. Efter det festade vi med ben&jerry's på hotellrummet och väntade på tolvslaget då jag blev arton!
  Måndagen (min födelsedag) spenderades helt och hållet på stan där vi shoppade lite smått. För anton blev det mer än för mig faktist! 4 t-shirts och en tjocktröja och för mig blev det en väska, en tröja från monki och spelet "Våghals 2" (som ska spelas på fredag!!!) Efter en lång dag vandrandes fram och tillbaka på gatorna satte vi oss i bilen för hemfärd.
  Även fast anton inte är en storstadsmänniska och jag inte är världens bästa på att hitta så skulle jag inte tveka att göra om detta!
Blev inte många kort tagna.
Tog bara med lillkameran dessutom. Men nu eftersom jag fyllt år och hade som en önskning att han ska vara med på 1000 kort med mig så komemr det bli fler och fler bilder på oss tillsammans! :-]




min machoMan!



Kommentarer
Postat av: Ida

sv: haha tack sötnos :)

2009-08-26 @ 18:33:15
URL: http://foreversummer.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0