dreams let you down

idag kommer jag i säng i hyfsad tid =)
eller innan kl 2 iallafall och kanske tillochmed -om jag har tur -innan halv 2 (?)
idag har det inte hänt så mkt att berätta om förutom att jag kommit på att det är jobbigt att behöva bryta vanor, bli äldre & även större.
jag hade börjat trivas med att bli kallad "lillan" även fast jag tycker att dem som säger det har fel, för aldrig förr i mitt liv har jag blivit kallad liten så jag har som lärt mig att jag inte är det.
jag vet att jag egentligen bara är fånig.. jag har aldrig varit så här fånig förr, jag har alltid tyckt att det är så jävla fånigt att bry sig, så det är därför jag inte berättar vad det riktigt handlar om :$

och nu till en annan grej också

jag har börjat drömma varje kväll nu i sommar.
förut hade jag typ inte drömt sen jag var liten eller isåfall bara nån gång då&då. Jag vet inte riktigt vad det kan bero på men kanske har min hjärna så mkt tomrum att fylla upp så på kvällen fylls min hjärna med en massa konstigheter, och ofta har den inte nått konstigt att fylla upp med förutom allt jag inte vill tänka på.
Jag vet inte om man kan kalla mina drömmar mardrömmar, men jag är oftast ledsen över att jag drömt dem när jag vaknar.
Kanske är det de bra drömmarna som är dem man inte vill ha? och mardrömmarna man vill ha?
iallafall jag vill tycka bättre om det verkliga livet än drömmarna. 

 













varje kväll
innan jag somnar
är jag rädd för vad jag kommer drömma,
för jag vet aldrig vad som väntar mig,
 & det skrämmer mig


Kommentarer
Postat av: ronnie

drömmar är ett sätt för hjärnan att bearbeta det du inte "hinner tänka på" under dagen. Å inte är du fånig eller liten... Kort kanske ;)

2008-07-23 @ 07:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0