Sthlm + Hasseludden

Okej, här är fortsättningen på vår resa =)

På fredagen for vi till sthlm för att shoppa och träffa kussen Karro och Maja&Olle såklart :)
innan vi drog på stan svängde vi förbi en stund till karros lägenhet eftersom mami&papi&kajsa inte hade sett den förr.
senare på stan så shoppade jag ett par jeans & en stor munkjacka från Cheap Monday, och en rosa tunika från Monki :) allt tillsammans blev bara 530 kr ;) (rea rea rea rea)
  På fredagskvällen så drog vi allihopa ut och åt på en mysig liten resturang :) och senare tog jag och kajsa tunnbelbanan med maja & olle till deras lägenhet för att spela "wii fit" och äta Ben&Jerry's glass :) och såklart sooooova (A)

Lördag förmiddag for jag och kajsa på stan själva och strosade runt tills klockan blev 2 , då vi skulle ta tunnelbanan tillbaka till lägenheten.
  Eftersom kajsa är helt lost i sthlm så blev det jag som var tvungen att hitta till rätt perrong osv. det var lite trixigt eftersom jag aldrig åkt tunnelbana själv förr , men vi tog oss tillslut på rätt tåg tillbaka ^^. men när tåget just börjat köra så sa kajsa  "vars är min väska?... VArs är min väska!?" 
-hon kom på att hon måste ha glömt den på perrongen just innan vi steg på.
OMG! hon hade bland annat mobilen, börsen & kameran där i !
Vi hoppade av stationen efter (vilket blev "gamla stan") . Sprang över på rätt perrong där. Hoppade på ett tåg tillbaka till T-Centralen. Sprang en trappa ner för att komma på samma perrong där hon glömt väskan, och helatiden höll jag tummarna för att den skulle ligga kvar där hon glömt den.
om jag ska vara ärlig så trodde aldrig att väskan skulle ligga kvar där men TACK&LOV för gubben som satt och läste Aftonbladet så att väskan blev lite gömd under tidningsbladen! xD
  Efter det lilla äventyret så begav vi oss till Hasseludden allihopa :)
fyfan, vad jag älskar det stället!  Man bara går runt och tar det lungt, äter frukt, käkar god mat, badar i varma källor osv osv :] + att mami bjöd mig på en 45 minuters ansiktsbehandling för 655 spän (men när vi skulle betala den så råkade dem ta priset för en ansiktsbehandling för barn som bara kostade 375 kr, så det var ju råvärt ::D )


Nu vet jag inte riktigt vad jag mer kan skriva om våran resa... men jag kan avsluta med att säga:
Jag vill tillbaka!



Hasseludden 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0